• HelenN

Välkomstdrink till Midsommar! Smarriga tips önskas!

Hejsan alla glada!

Ja då var det min tur att ha Midsommar hos mej! KUL!!! Vi ska träffas vid 15 och ta en sommardrink och sedan ha 5-kamp i väntan på maten!
    Nu undrar jag om ni har några goda tips på drinkar! Dels till gravida jag men även till de andra som inte behöver alkoholfritt!

Tacksam för alla tips! Glad Midsommar till er alla!

• Svar på tråden Välkomstdrink till Midsommar! Smarriga tips önskas!
  • jummie

fruktbål är alltid bra..räcker tillmånga o är lätt att blanda...går att göra både med o utan alkohol!

JAg brukar ta vitt mousserande vin, sprit o fruksoda eller nåt annan god cider..massor med frukt o is!

För den alkoholfria är det bara att ta alkoholfritt vin eller så vanlig cider fårn Ica!

• Ullis 79

Om du köper Aftonbladet med bilaga idag så var där med en liten drinkbok. Jättemånga drinkar och olika bål mm.

• Ullis 79

Det fanns med och utan alkohol! Glömde skriva det.

• perfie

Min favvodrink är förtillfället Whiterussian: vodka kaluha och mjölk.
    I helgen gjorde jag en variant på den som välkomst drink.
    Jag vispade vaniljglass med lite mjölk så det blev som milkshake,
    blandade sen den med spriten och toppade med en glasskula och dekorerade med fäsk frukt.
    Den blev mycket uppskattad!

• HelenN

Jummie: Ja det dumma är bara att jag alltid bjudit på bål så jag ville komma på nåt nytt! Fast det är ju en bra backup om jag inte kommer på nåt annat! Tack!

Ullis79: ska absolut köpa Aftonbladet!

Perfie: Å va gott det lät! Ska absolut ha den i åtanke när jag bestämmer mej!

Fler smarriga drinkar???

• Storm07

Ofta säger de att man ska göra något starkt som välkomstdrink för att få igång stämningen, så en long island ice tea kanske? Annars tycker jag det är gott att göra varianter på Kir Royal, dvs bärlikör och mousserande vin. Dekorera med lite bär eller citronmeliss så känns det somrigt och fräscht.

• Setta

mousserande jordgubbsvin från systemet... finns med eller utan alkohol... mumsigt m frusna jordgubbar istället för isbitar....
    Kostar inte så mkt heller...

Svar på tråden Välkomstdrink till Midsommar! Smarriga tips önskas!