är det bara jag som inte har planer för midsommar?
..så blev det så här igen.
Ingen att fira midsommar med, inget att göra..
Vi har inte så många kompisar, men de vi har har alltid egna gäng när det blir dags för midsommar, nyår osv. Skrev en likadan tråd kring nyår också. Och där fick jag rådet att inte klaga, utan själv försöka fråga eller i varje fall inte vänta på att bli medbjuden, eftersom vi ändå aldrig blir det..
Nu är det alltså snart midsommar och jag har inte riktigt vågat bjuda in mig själv på det viset.. försökt lite genom att fråga vad ska ni göra o så. Ett par skulle åka med gänget o tälta nånstans.. i o för sig tycker jag inte om att tälta på midsommar men försökte ändå säga att ja, det skulle ju va kul! Ingen reaktion. Inte ens en fråga att vad ska ni göra..
Kanske jag borde byta vänner? Men hur lätt är det? Det känns ju som att vi ändå inte har några, så hur fasiken får man nya vänner när man närmar sig 30?
Till och med föräldrarna är bortbjudna, så nu är det bara vi kvar.. alla båtkryssningar är i princip uppbokade, kanske lika bra det.. tycker ändå inte om att stirra på en massa fyllon som spyr överallt.. usch, va trist jag låter.
Finns det nån annan som har det som oss? (hoppas inte för er skull)
Kan ju tillägga att vi inte har barn ännu om det har nån betydelse.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-20 10:40:07:
För att ingen skall behöva säga att vi borde ha planerat midsommar kring nyår som alla andra så är det alltid lite besvärligt för oss då vi jobbar i skift. Men nu fick vi båda midsommaren ledig, och visst, vi får kanske skylla oss själva eftersom vi är så sent ute.. Vi visste ju först för några veckor sen att vi skulle vara lediga.