Lekar för brudparet under bröllopsfesten
Precis som rubriker lyder, så vill jag gärna ha massor av bröllops lekar, som man kan leka med brudparet eller/och gästerna.
Tacksam för massor av förslag!
Precis som rubriker lyder, så vill jag gärna ha massor av bröllops lekar, som man kan leka med brudparet eller/och gästerna.
Tacksam för massor av förslag!
Pussas1 st lakan med 3 st munstora hål i ansiktshöjd spännes upp i t ex en bred dörröppning.
Lekledaren ber bruden ta med två väninnor och gå bakom skynket. Brudgummen och alla gäster är hela tiden medveten om vad som händer (tror de).
Brudgummen ska nu pussa 3 st munnar genom hålen och gissa vilken som är hans fru.
Det är bara det att i förväg så har 3 st manliga gäster övertalats att
ställa upp som statister. Smyg ut dem ett tag i förväg och måla gärna på dem
lite läppstift för att göra dem mera "kvinnliga".
Till slut så kräver lekledaren att brudgummen måste välja en av munnarna.
Skynket tas bort - och där står killarna!
Gissa om brudgummen blev snopen?! Han började förgäves förklara att han tog
den som hade minst skäggväxt!!!
När bruden eller brudgummen lämnar bordet är det frittfram för kille/tjej att slå i sitt glas som om dom skulle utbringa en skål men istället gå fram och pussa på den som sitter kvar av dom äkta makarna den gjorde vi på vårt bröllop var väldigt kul :)
Det är en dansk tradition när bruden/brudgummen är borta så går alla ogifta (men det blir även det gifta) männen/kvinnorna upp och kysser bruden/brudgummen på kinden. J ag kysste brudgummen på pannan på sista bröllopet - ingen smart idé...
En annan är att när man stampar med fötterna ska brudparet kyssas under bordet och när det klingas med porslinet så ska de upp på stolarna och kyssas.
Men jag är mer ute efter busiga lekar som man kan göra med brudparet...
eftersom ja precis varit ansvarig för festprogrammet känner jag igen all text du skrivit här!
* skoleken är vanlig.. paret sitter med ryggarna mot varandra, dom får svara på massa frågor genom att räcka upp skon till den person svaret gäller. (dom har en sko fr varandra.. ex. vem är den dominanta i ert förhållande, tycker bruden att mannen är det räcker hon upp hans sko, annars sin egna.
*man binder ihop parets händer, så att dom har en höger o en vänster fri, sen ska dom hitta lösningar på det ena o det andra.. ex, öppna ett kinderägg o bygga ihop leksaken.
Ja, den med skor hade vi på ett bröllop som var nu i början av augusti och det är samma kompisgäng som ska på det vi ska på nu i slutet av augusti. Så den kan vi inte ha.
Vad löste paret mer för uppgifter?
vet en lek men då gäller det att inte vara blyg när min kusin gifte sig så fick bruden och brudgummen välja 4 st gäster var och så fick dom göra lite olika saker stoppa penna i flaska och käka godisremar och den sista leken var att varsin kille i lagen skulle på snabbast tid få av sig kalsonger bruden hade värden i sitt lag och han spran så dort han kunde in i ett rum slet av sig brallorna och kom med kalsongerna i högsta hugg kan ju säga att han hade bara skjorta och skor på sig men roligthade vi :)
Tänkte göra paketleken på ett bröllop imorgon, så om det finns någon som har lust att svara på det så gärna innan kvällen...
*puff*