• Primrose

Vi som plussat i februari 2008 forts. (II)

Här fortsätter vi som plussat att lufta våra funderingar.
    Vi som har samlats här har kämpat för att bli gravida och har nu äntligen lyckats. De flesta via IVF och några på "annat" sätt!

Länkar till tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m32421531.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m29474744.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 12:43
    Peki: Bf 20/9
    Embla253: Plus 3/2, BF 5/10
    Selenea: Plus 2/2, BF 8/10
    Tic1: plus 1/2, UL 30/4, BF 9/10
    lillawi: tvillingar BF 13/10
    Carrie: plus 10/2, inskrivning 31/1, rutin-ul 30/4, bf 14/10
    Stossan: plus 11/2 (tjuvtest 4+6/2), BF 16/10
    Fjällsippan: plus 19/2, BF 25/10
    Pajama: plus 24/2, vul 11/4, ul 22/5, BF 27/10
    Selinda: plus 20/2, VUL 18/3, inskrivning MVC 10/4, BF 30/10
    Cakan5: plus 22/2, VUL 11/3 o 16/4, Inskrivn. 9/4, UL 23/5 BF 30/10
    Primrose: Plus 3/3, VUL 19/3 o 14/4, KUBB 26/4, inskrivning 28/4, UL 3/6, BF 31/10
    SysterYster2: Plus 27/2, BF 1/11
    Lycklig 78: Plus 27/2, BF 3/11

• Svar på tråden Vi som plussat i februari 2008 forts. (II)
  • Primrose

Vad trevligt - det tog inte lång tid!Glad

I morgon ska jag in och ta sf-måttet etc. igen. Någon annan som ska till BM i veckan?

• Peki
    Primrose skrev 2008-08-04 13:14:56 följande:
    Vad trevligt - det tog inte lång tid!I morgon ska jag in och ta sf-måttet etc. igen. Någon annan som ska till BM i veckan?
    Vad kul med en vända till BM. Vi ska dit på måndag nästa vecka.

SF-måttet har legat precis på kurvan hela tiden. Tillväxt UL förra veckan visade på -11% men det ska inte vara något problem säger läkare/UL-BM så vi får väl tro på det.
  • Carrie

Hallå!

Har läst ikapp litegrann & nu hittat nya tråden!

Apropå detta med att handla in saker till bebis så har vi hitintills köpt:
    Vagn: Brio Kombi (ny 07:a, nedsatt pris pga utgående färg) med hårdlift, regnskydd & hjulskydd, s:a 4300 kr
    IKEA: skötbord, skötunderlägg, tvättlappar i frotté (30 st), spjälsäng, resårmadrass, bäddmadrass, spjälskydd, madrasskydd, klädskåp, s.a 4300 kr
    Svärmor har tvättat lakan & babykläder så det kommer vi inte att handla ngt innan bebis kommer. Hon har även en filt & ett tjockare täcke men sovpåse kommer vi att köpa. Sen tillkommer ju babyskydd & en del andra saker, t.ex blöjor, badbalja, nappflaska, mm.

Detta med FK stressar mig lite men man får väl skaffa e-leg så att man iaf kan se om de ens har registrerat moderskapsintyget.....

Vi ska till bm på måndag men på torsdag ska jag göra glukosbelastning igen-blä!

Carpe Diem!
  • Fjällsippan

Jag har också hittat hit . Skriver mer sedan, måste vila en stund nu.

Flyttar listan också.

Peki: Bf 20/9
    Embla253: Plus 3/2, BF 5/10
    Selenea: Plus 2/2, BF 8/10
    Tic1: plus 1/2, UL 30/4, BF 9/10
    lillawi: tvillingar BF 13/10
    Carrie: plus 10/2, inskrivning 31/1, rutin-ul 30/4, bf 14/10
    Stossan: plus 11/2 (tjuvtest 4+6/2), BF 16/10
    Fjällsippan: plus 19/2, BF 25/10
    Pajama: plus 24/2, vul 11/4, ul 22/5, BF 27/10
    Selinda: plus 20/2, VUL 18/3, inskrivning MVC 10/4, BF 30/10
    Cakan5: plus 22/2, VUL 11/3 o 16/4, Inskrivn. 9/4, UL 23/5 BF 30/10
    Primrose: Plus 3/3, VUL 19/3 o 14/4, KUBB 26/4, inskrivning 28/4, UL 3/6, BF 31/10
    SysterYster2: Plus 27/2, BF 1/11
    Lycklig 78: Plus 27/2, BF 3/11

• Selenea

Nu har jag hittat hit också...

• Lycklig 78

Hej hopp!
    Nu har jag också hittat hit.
    Vilket fruktansvärt väder vi har, var i Gbg igår och spatsera i regnet, min sambo skulle skämma bort mig lite eftersom jag fyller 30 snart och i vanliga fall har han inga problem att köpa kläder och presenter till mig men man är ju en aning större nu, snacka om fina grejer, han tog med mig in på Mums på Södra Larmgatan, massa fina mammakläder (något dyrt), så jag fick en helt ny garderob med snygga jeans, toppar och klänning, är så lycklig, det var längesedan jag kände mig snygg. Sen tog han med mig in på NK för att köpa lite hud vårds produkter, själv har jag tyckt att Nivea funkar bra, fick riktigt proffsig hjälp, denna underbara kvinna tyckte att jag hade en fantastisk hy, lite torr, men inga rynkor (skulle ha kunnat krama henne på stället), gick därifrån med en pealing, fuktkräm och en kräm för ögonen, hon sa att jag nog inte behöver ögonkrämen förens bebis kommit, ringarna under tenderar att bli större då hi, hi.
    Nu ska jag åka och köpa färska fraller till min underbara älskling.
    Kramis

• Lejondrake

Nu har jag också hittat hit. Igår var det mycket aktivitet på bebis nästan hela dagen. Försökte den vända sig kanske? Har inte kännt en sådan aktivitet under hela graviditeten.

Nästa besök hos BM är den 12/8. Skall sedan på koll den 2/9 för att kolla moderkakans läge om den vuxit över livmodertappens öppning eller dragit sig uppåt = om det ev blir kejsarsnitt eller ej. Nedkomst är beräknad den 5/10. Igår fick maken info ifrån sin chef att han skulle på utbildning i Frankrike i 5 dagar ca 2 v före beräknad nedkomst. Blir det barnafödsel så skickar vi bara hem dig med flyget. Det är väl inte så "bara2 kan jag tycka. Det där tar ju tid. Det gillade jag inte alls. Vill ha honom på plats i närheten dessa veckor.

Har annars mått toppen bra under semstern. Idag är min sista sem dag innan jag i morgon går över på havandeskapspenning.

• Primrose

Lycklig78: Grattis i förskott! Vad underbart att bli så ompysslad av sin man!

embla: Jag förstår dig verkligen - att du vill ha din man i närheten de sista veckorna. Blir det kejsarsnitt blir det knappast någon resa, eftersom de brukar göras c:a 2 veckor innan BF.

Jag har lagt in BF-listan i starten av tråden - men om vi vill ändra fortlöpande är det kanske bättre att fortsätta att ändra i själva inläggen.

• Carrie

Lycklig: härligt med en sån generös sambo!

Jag vill oxå ha min sambo i närheten men han har nära hem från jobbet så jag kan vara lugn. Det enda skulle väl vara att han sitter på jaktpass men då får han ha mobilen på! Jag har iofs mkt svårt att tänka mig att han är svårövertalad med tanke på hur mkt han längtar efter bebisen...

Carpe Diem!
Svar på tråden Vi som plussat i februari 2008 forts. (II)