baby semp 1 i micro??
Nån som vet??
Nån som vet??
ingen??
jag använder micron till att värma vattnet till ersättningen innan jag tilsätter pulvret (men vattnet är först kokat och sen har jag det i en flaska i kylen)
Vi mikrade i alla fall hela tiden (de första 6 veckorna innan vi bytte till Nan).
Just det, vi använde färdigblandad tetra. Mikrade upp den när den stått i kylen efter det första öppnandet (annars använde vi rumstempererad).
alltså jag kokar vatten, mäter upp i nappflaskor och förvarar det i kylen tills jag ska fixa mat till bebben. sen in i micron och sen i med pulvret.
går lite fortare tycker jag.
Ja, det går bra att värma ersättning i mikro till ät-temp.
Precis som Lindoni så kokade jag vatten först och värmde sen det i micron.
Dyrt, jo det har det nog blivit... Fast i början var allt så kaotiskt så vi började med tetra och sedan fick bebis kolik och skrek hela tiden och fortsatte skrika även efter det förutom när man bar honom så det fanns inte tid att blanda ersättning. Fast jag delammade, så vi gjorde av med kanske 1-2 tetror per dag.
Kokar nu vatten som jag har i kylen och sen värmer i micro!! Bästaste rådet på länge, snabbt o effektivt! tackar
varför blandar ni inte i pulvret innan ni ställer in flaskorna med nedkyllt vatten?det gör jag iaf och det funkar kanon!
Casper och Novas mamma skrev 2008-08-11 21:14:11 följande:
Casper och Novas mamma skrev 2008-08-11 21:19:06 följande: