• Collesmamma

baby semp 1 i micro??

Nån som vet??

• Svar på tråden baby semp 1 i micro??
  • Lindoni

jag använder micron till att värma vattnet till ersättningen innan jag tilsätter pulvret (men vattnet är först kokat och sen har jag det i en flaska i kylen)

• Lilli74

Vi mikrade i alla fall hela tiden (de första 6 veckorna innan vi bytte till Nan).

• Lilli74

Just det, vi använde färdigblandad tetra. Mikrade upp den när den stått i kylen efter det första öppnandet (annars använde vi rumstempererad).

• Collesmamma
    Lindoni skrev 2008-08-04 14:50:16 följande:
    jag använder micron till att värma vattnet till ersättningen innan jag tilsätter pulvret (men vattnet är först kokat och sen har jag det i en flaska i kylen)
    Gjorde ni det från första början el??
  • Collesmamma
    Lilli74 skrev 2008-08-04 14:51:46 följande:
    Just det, vi använde färdigblandad tetra. Mikrade upp den när den stått i kylen efter det första öppnandet (annars använde vi rumstempererad).
    Ok, blev inte det ruskigt dyrt??
  • Lindoni

alltså jag kokar vatten, mäter upp i nappflaskor och förvarar det i kylen tills jag ska fixa mat till bebben. sen in i micron och sen i med pulvret.
    går lite fortare tycker jag.

• Collesmamma
    Svar på #7
    ok, ska testa det
  • Lindoni
    Collesmamma skrev 2008-08-04 14:51:57 följande:
    Gjorde ni det från första början el??
    började med babysemp när han var 10 dgr.
  • Jesster

Ja, det går bra att värma ersättning i mikro till ät-temp.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Lilli74

Dyrt, jo det har det nog blivit... Fast i början var allt så kaotiskt så vi började med tetra och sedan fick bebis kolik och skrek hela tiden och fortsatte skrika även efter det förutom när man bar honom så det fanns inte tid att blanda ersättning. Fast jag delammade, så vi gjorde av med kanske 1-2 tetror per dag.

• Collesmamma

Kokar nu vatten som jag har i kylen och sen värmer i micro!! Bästaste rådet på länge, snabbt o effektivt! tackar

• aprilsill
    Collesmamma skrev 2008-08-05 21:31:43 följande:
    Kokar nu vatten som jag har i kylen och sen värmer i micro!! Bästaste rådet på länge, snabbt o effektivt! tackar
    Kom bara ihåg att kyla vattnet innan det stoppas in i kylen
  • Collesmamma
    Svar på #14
    Jo. det är klart
  • Casper och Novas mamma

varför blandar ni inte i pulvret innan ni ställer in flaskorna med nedkyllt vatten?det gör jag iaf och det funkar kanon!

• aprilsill

Casper och Novas mamma skrev 2008-08-11 21:14:11 följande:

varför blandar ni inte i pulvret innan ni ställer in flaskorna med nedkyllt vatten?det gör jag iaf och det funkar kanon!
    Gjorde det när det var i en liten flaska, men inte sen. Det fastnade så mycket längst ner i flaskan då
  • Casper och Novas mamma
    aprilsill skrev 2008-08-11 21:15:28 följande:
    Gjorde det när det var i en liten flaska, men inte sen. Det fastnade så mycket längst ner i flaskan då
    ok!men skakar du inte när du haft i pulvret då?
  • aprilsill

Casper och Novas mamma skrev 2008-08-11 21:19:06 följande:

ok!men skakar du inte när du haft i pulvret då?
    Jag skakade som en galning både när jag blandade och värmde, hjälpte inte
  • Casper och Novas mamma
    aprilsill skrev 2008-08-11 21:22:59 följande:
    Jag skakade som en galning både när jag blandade och värmde, hjälpte inte
    jaha!ok har aldrig varit med om det!
Svar på tråden baby semp 1 i micro??