• Katja77

Vegetarisk mat i Göteborg, Malmö och Köpenhamn?

Kan någon tipsa mig om var man kan äta gott och vegetariskt i dessa städer?

• Svar på tråden Vegetarisk mat i Göteborg, Malmö och Köpenhamn?
  • Kulta17

Det finns en vegetarisk restaurang parallellt med gågatan/Södraförstadsgatan i Malmö uppe vid Triangeln/Hilton. Vet ej vad gatan heter och kommer tyvärr inte ihåg restaurangens namn. Annars har Konsthallen Smak i Malmö alltid ett gott veg alternativ, så även KOnst & Kökken. Båda ligger uppe vid Triangeln/Hilton.

• anitra2012

Jag har ej ätit på dessa, men jag googlade om Vegegården för jag kom ihåg den när jag bodde i närheten.

Miso Vegokök
    Brogatan 11, tel. 040-30 66 63
    Ekologisk veganrestaurang. Vegetarisk mat med mycket smak. Vällagat och prisvärt.

Vegegården (ligger mer Rörsjögatan ned mot kanalen än på Stora Nygatan enligt mig).
    Stora Nygatan 18, tel. 040-611 38 88, www.vegegarden.com
    Serverar klassiska kinesiska rätter, men med tofu, quorn och andra vegetariska alternativ. Stor lunch- och helgbuffé till bra pris.

När jag googlade hittade jag denna sajt, kanske kan vara någonting.
    www.vegetariskt.com/vegetariskarestauranger.asp

• VNmamma

I Göteborg kan jag rekommendera klassikern Solrosen. Samt Andrum och Govindas. Gatuköket på Avenyn är kanon ommanvill ha mat snabbt.

I Malmö är Vegegården bra, särskilt på "mock meat", d v s fuskkött.

Riz Raz i Köpenhamn har god och prisvärd buffet.

Adresser hittar du på:

www.happycow.net/europe/sweden

• PerG

Lunch eller "kvällsmiddag"?

Govindas finns ju i Göteborg iallafall.. de serverar lunch, men jag vet inte om hur det är med kvällsmiddag. Om man gillar indiskt (där finns det ju oftast mycket gott vegetariskt tycker jag) så finns ju Maharani i Göteborg också

• Lemice

Vegegården (ligger mer Rörsjögatan ned mot kanalen än på Stora Nygatan enligt mig).
    Stora Nygatan 18, tel. 040-611 38 88, www.vegegarden.com
    Serverar klassiska kinesiska rätter, men med tofu, quorn och andra vegetariska alternativ. Stor lunch- och helgbuffé till bra pris.

som jejja 77 ovan tipsat om är super!! vi är inte vegetarianer men deras mat slinker ALLTID ner! Även för min man som annars inte alls är för veg mat

• miss Y

Solrosen i GBG är mitt stora tips. Jättegod mat till ett bra pris i en bohemisk mysig miljö

• H J

Min absoluta favorit i Göteborg är Hagabion. Deras vegetariska och veganska mat är otroligt kreativ och underbart god!

Svar på tråden Vegetarisk mat i Göteborg, Malmö och Köpenhamn?