• Anonym

Livrädd för hiv

Hur stor är risken att jag drabbats? Har bara varit med svenska killar. Alltså ingen sexande i utlandet osv.

Är jätte orolig då jag börjar relatera olika känningar till hiv. Har små prickar eller utslag på händerna. Spänd i nacke och hals eller om det är körtlarna?!?!. Ibland är jag svag i muskler osv. börjar inbilla mig nu att jag fått hiv. Och är jätte orolig.

Någon som vet hur Hiv utslag ser ut och vart det sätter sig?

• Svar på tråden Livrädd för hiv
  • lokisse

Ga och testa dig och andvänd kondom. risken är liten att du harnagot men ända sättet att veta är att testa!

• Nyfiken gul

gå o testa dig till att börja med!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Vroooooom

Risken är liten att du skulle ha smittats med HIV men gå och testa dig.

Cheer up, the worst is yet to come
  • lokisse

hiv ger inga utslag utan da är det redan aids.

• Anonym

vågar inte =(

Va dock på VC förra veckan och tog olika blodprover,typ vitaminbrist osv pga yrsel. Tror hon nämde att hon tog mot vita blodkroppar. Och har läst att Hiv brukar förändar blodkropparna. Så om det är normalt, så borde vell riksen va mindre? eller? =/

• GrönaDruvan

Chansen är inte speciellt stor!! Min sambo va jätte orolig för ett tag sedan då han hjälpte en okänd misshandlad kille.. sambon fick hela händerna fulla med blod från killen..
    Vet du vad läkaren sa sen när han testade sig..
    Även om killen haft HIV och ni använt samma spruta, så är chansen bara 3% att du blivit smittad.
    Det är inte jätte smittsamt, men självklart kan man ha otur!
    Gå och testa dig och använd kondom nästa gång

• vadermom
    Anonym skrev 2008-08-04 19:25:11 följande:
    vågar inte =(Va dock på VC förra veckan och tog olika blodprover,typ vitaminbrist osv pga yrsel. Tror hon nämde att hon tog mot vita blodkroppar. Och har läst att Hiv brukar förändar blodkropparna. Så om det är normalt, så borde vell riksen va mindre? eller? =/
    Det är bättre att testa sig, det känns så skönt att få höra att det är negativt än att ligga och ha ångest över detta.
    Jag hade oxå noja en gång i tiden
  • Vroooooom
    Anonym skrev 2008-08-04 19:25:11 följande:
    vågar inte =(Va dock på VC förra veckan och tog olika blodprover,typ vitaminbrist osv pga yrsel. Tror hon nämde att hon tog mot vita blodkroppar. Och har läst att Hiv brukar förändar blodkropparna. Så om det är normalt, så borde vell riksen va mindre? eller? =/
    Det lever väl en ca 4000 människor i Sverige med HIV, så risken att du skulle haft oskyddat sex med någon utav dom och dessutom smittats är väldigt liten.

Och tro mig, om du inte testar dig så kommer du aldrig sluta oroa dig. Vill du leva med rädslan resten av livet?
    Cheer up, the worst is yet to come
  • Nyfiken gul

har du nån anledning att oroa dig för hiv? eller är det bara dåligt samvete över ett dåligt val av kille?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym

Det som oroar mig är mest mina "symptom". Man läser, och så tror man att hiv utslagen är det jag har. Känslan i halsen är "halsont" som man kan få. Osv.
    Har testat mig förr, för ca 2 år sedan. Sen har man vell dejtat sen dess.

Ingen dåligt samvete av val. Bara oro!

Svar på tråden Livrädd för hiv