• blipblop

Bra ögonskugga?

Vill ha ögonskuggor som verkligen sitter i och som täcker.
    De flesta ögonskuggor är bara pulver och ingen färg. För flera år sedan köpte jag några på Oriflame som verkligen gav färg.
    Nu vet jag inte var jag ska leta.

• Svar på tråden Bra ögonskugga?
  • Fru Humla

jag älskar Nouba och Chanel som säljs på kicks bland annat.
    vill man ha en stark färg så fukta borsten innan du tar ögonskuggan. borsta sedan med en torr borste efteråt...

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • NenniePennie

ett tips.. h&m har ögonskuggor som är jättebilliga, men ingen vidare kvalité.. men blöter man ner "penseln" lite eller doppar den i lite olja, och sen tar ögonskugga , så blir det en jättebra cremeögonskugga som håller hela dagen och är täckande.. rekommenderar den gröna färgen i H&M sortiment.. :D

• greeneyes

Tips 1: Köp en så kallad primer. Det är en kräm man smörjer ögonlocket med jättetunt och låter torka innan man målar ögonskuggan. helt superbra, det blir som lim och alla skuggors pigment kommer fram bättre. Fråga ex på kicks/åhlens. själv har jag en toppenbra från makeup store.

Ang märken: Makeup Store och Face är verklgen jättebra vad gäller pigmentet, även Mac har toppenbra pigment! Har lite bilder i mitt galleri om du vill se lite olika skuggor.
    lycka till
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • playmate86

kvalitet make upstore 125:-

annars ja inget finns inget annat bra märke provat näst intill allt

• blipblop

Tack!

Jag orkar inte hålla med vatten och olja tyvärr jag vill ha något som funkar på en gång :)

Jag ska kolla in Make Up store.

• playmate86

www.makeupstore.se/

där har du hem sidan

underbara färger ej så skarpa som man tror när man ser dem lätta och kanon håller länge har kvar en jag köpte för 3år sen använde den varje dag i ett år märks knappt...

• noorah

testa isadoras ögonskuggor!
    dom tycker jag är jättefina och täcker bra..
    dessutom så är dom relativt billiga..

Lycka till

• playmate86

isadora kan jag inte påstå är bra tar slut snabbt blir inte den färg man tror och smular för mkt

• greeneyes

Tycker verkligen att du ska prova primer också, det är så himla enkelt och gör så stor skillnad. Om du ändå ska till Makeupstore så köp deras primer också. Jag tar en liten klutt som en halv ärta max och det räcker till båda ögonlocken. Jag blundar och smörjer det hela vägen upp mot ögonbrynet, och blundar någon minut medan det får torka. Sen är det bara att börja sminka sig, men var noga att sudda skuggan ordentligt, för det finns inget fulare än tydliga linjer.. lycka till!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • blipblop

Isadora är inte bra, tyvärr. Många är som dom, fin färg i asken så tar man på och det blir bara lite dammigt på ögonlocken. Jag vill ha färg!

Ok, kanske får testa primer men har jag en bra ögonskugga så behövs det inte.

Svar på tråden Bra ögonskugga?