• TereseA

Barnbilstol från Makonomen??

Någon som köpt bilstol från Mekonomen...behöver en från 6 månader el så...sonen är 10 månader...

Någon som vet om det finns där?
    Vad kostar dem? vilket märke?
    Är dem billigare än t.ex babyproffsen?

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Barnbilstol från Makonomen??
  • elrovi

Mekonomen har ju BeSafe, har fått bäst i test flera gånger i olika tester. Vi har en sådan, mycket bra, men ganska tung och otymplig, ingen som man flyttar på när den väl sitter i bilen.
    Rekommenderar den

• TereseA
    elrovi skrev 2008-08-05 18:40:50 följande:
    Mekonomen har ju BeSafe, har fått bäst i test flera gånger i olika tester. Vi har en sådan, mycket bra, men ganska tung och otymplig, ingen som man flyttar på när den väl sitter i bilen.Rekommenderar den
    vad kostar den där..?
    Akiim är mitt liv 071004
  • Linda1976

Köp barnstol på tyska e-bay. Halva priset, samma märken, tex Graco osv....

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • MeNoLike

men med den be safe.. kan man inte bara åka framåtvänd då?

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Suskiv
    MeNoLike skrev 2008-08-05 22:54:13 följande:
    men med den be safe.. kan man inte bara åka framåtvänd då?
    [/citat]

Nej besafe är bakåtvänd
    Linda1976 skrev 2008-08-05 21:06:17 följande:
    [citat]
    Köp barnstol på tyska e-bay. Halva priset, samma märken, tex Graco osv....
    Tyska stolar är framåtvända vilket inte rekommenderas.
  • MeNoLike
    Suskiv skrev 2008-08-05 22:55:19 följande:
    vilket jag också skulel komma fram till
    Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Linda1976
    Suskiv skrev 2008-08-05 22:55:19 följande:
    Där finns alla varianter Tyska E-bay är stort som tja..... 8 miljarder Ica Maxi
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Suskiv
    Linda1976 skrev 2008-08-05 23:39:01 följande:
    Där finns alla varianter Tyska E-bay är stort som tja..... 8 miljarder Ica Maxi
    Finns det verkligen bakåtvända stolar att få tag i tyskland. Jag har fattat att alla är framåtvända från 9 kg.
  • Linda1976
    Suskiv skrev 2008-08-05 23:50:16 följande:
    Finns det verkligen bakåtvända stolar att få tag i tyskland. Jag har fattat att alla är framåtvända från 9 kg.
    Jag tror faktiskt det - har inte kollat supernoga, men nåt företag hade ALLA Akta-stolar (där heter de bara Graco), så det borde ju finnas. Nu är vi på jakt efter en större framåtvänd iofs, så jag har inte letat - men ALLT finns på ebay, så det borde gå att hitta
  • Suskiv
    Linda1976 skrev 2008-08-05 23:58:12 följande:
    Jag tror faktiskt det - har inte kollat supernoga, men nåt företag hade ALLA Akta-stolar (där heter de bara Graco), så det borde ju finnas. Nu är vi på jakt efter en större framåtvänd iofs, så jag har inte letat - men ALLT finns på ebay, så det borde gå att hitta
    Jag vet inte hur det är med Akta men Britax säljer andra stolar i utlandet än i sverige. De har en utlänsk stol som heter Freeway (precis som den svenska) men den är bara framåtvänd
  • TereseA

oh..tack för tipset om tyska ebay..ska verkligen kika där..ska oxå kika på Usa ebay oxå då..

Akiim är mitt liv 071004
  • Linda1976
    TereseA skrev 2008-08-06 06:57:13 följande:
    oh..tack för tipset om tyska ebay..ska verkligen kika där..ska oxå kika på Usa ebay oxå då..
    Akta dig bara för tullen via USA!
  • myskatt

Jag tvivlar starkt på att det går att hitta nån bakåtvänd stol för över 9kg på E-bay. Kanske 15kg om man har tur.

Beesafe Izi kid kostar straxt över 3000 kr och är värd varje öre.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Pshevil

De brukar ganska ofta ha kampanjpris på BeSafe (iaf här i stan), då kostar den ca 2500 kr. Vi har den och den är jättebra! Sonen sitter väldigt bra i den och kommer upp högt så han ser ut.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • hallonblomma

Vi har använt BeSafe sen sonen var ca 5-6 mån och tycker den är kanon! Han sitter högt och ser ut, dessutom så går den att fälla bakåt om han somnar så han ändå sitter bekvämt utan att hänga med huvudet. Köpte den på Mekononen när dom hade kampanj i höstas och gav strax under 3000kr. Att vi valde den beror på att den var bäst i test när det gäller säkerhet.

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Tage 18/5-07 + BF 6/10-08.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
Svar på tråden Barnbilstol från Makonomen??