• Stird

PSP till grabben - när?

Grabbarna (3 oo 5 år) har PS2 och Wii här hemma (bor här varannan vecka) men har tänkt köpa ett PSP till äldre grabben så man slipper släpa konsoler mellan hemmen. Är PSP för avancerat? Nån med mer info om PSP-3000? Nintendo DS?

• Svar på tråden PSP till grabben - när?
  • Sniffy

Det hela handlar mer om utbudet av spel och vad pojkarna gillar. PSP är väldigt avancerad "multimedia"-maskin där man förutom spel även kan se på filmer, se bilder och lyssna på musik. NDS har ett större utbud av spel både för vuxna och mindre "barn" men det finns en risk att minstingen i familjen kan hacka sönder skärmen som är tryck-känslig.

Mitt råd är att se över vad dom/han gillar och eventuellt även ta med honom till en spelbutik(eller någon vän) där han får testa dom olika konsolerna.

• Nixx

NDS Har väl fler och bättre barnspel. Ska finnas nåt bra hundspel där man ska sköta om hundvalpar.

• Sniffy
    Nixx skrev 2008-08-05 13:20:57 följande:
    NDS Har väl fler och bättre barnspel. Ska finnas nåt bra hundspel där man ska sköta om hundvalpar.
    Finns även kattungar, hamstrar, hästar och fiskar att fostra :( väldigt mycket barnspel i olika genrer. Finns även en massa språkkurser, enklare mattekurser och annat rolig.

PSP är kanske mer riktat för dom äldre +14 år(?)
  • Stird

mm, mest för 5 åringen i detta fall som rattar data, kör PS2 och Wii helt själv och eftersom han är varannan vecka hos morsan sin tänkte jag att ett bärbart "PS" skulle vara safe. Inte bestämt mig än heller då det verkar som att det kommer nån 3000 variant som sagt.

• pilfink

3000-varianten är bara rykten, men en PSP är lite mer ömtålig än en DS också om det har någon betydelse. PSP funkar ju även fint att se på film och så med, men DS har betydligt bättre spelutbud.

Jag tycker DS är betydligt mer lämpligt för 3- och 5-åringar. Eller är det kanske ett svepskäl till att köpa en PSP du vill ha? ;)

• Stird

haha...ja tankarna finns ju ;) Kul med söner på så sätt men får tyvärr sällan tid att spela själv. Dock är nya tjejen rätt intresserad av spel men oavsett vad man säger att man ska spela som hon inte spelat tidigare blir det "fyy, nej det får du spela själv" sen med lite trixande i några dar så sitter hon plötsligt där och kör så det dånar åt det hehe...

Svar på tråden PSP till grabben - när?