• Anonym (rycket)

Ryckningar i ögonlocket?

Vad beror ryckningar i ögonlocken på? Jag har haft det i tre dagar nu och blir snart knäpp. Jag är gravid i v.5 om det spelar någon roll...

• Svar på tråden Ryckningar i ögonlocket?
  • Octobers

Jag har oxå haft det i omgångar genom åren. Har ingen aning om vad det beror på eller vad man kan göra åt det, men sjukt irriterande är det. Nu var det iofs länge sedan jag hade det så jag hoppas det håller sig borta.

• Astrosmurfan

Jag har oxå haft det. Kommit fram till att det oftast kommer i perioder när jag är stressad och har druckit dåligt. Behöver ju inte vara samma för dig, men prova att dricka mer och ta det lite lugnt...

• Anonym (tics)

Ryckningar i bla ögonlock brukar kallas för tics. Beror oftast på att man är nervös, stressad osv. Jag får sådana när jag är stressad. En graviditet stressar ju kroppen lite, så det kan vara därför du fått det nu.

• KramMiiis

Jag får det när jag sovit lite. Har hört att det är musklerna kring ögonen som är trötta helt enkelt. Inget farligt men sjuuukt irriterande..

• Anonym (rycket)

Tack, ja, det kanske är så enkelt att jag sovit för lite, druckit för dåligt och funderar för mycket kring framtiden. Alla tre stämmer in så det är väl inte så konstigt att ögonlocken reagerar!

• ploppviola

Jag hade sådana ryckningar konstant i över ett års tid...Helt knäckande.....kan gå över igen snabbt,kan bero på trötthet, överansträngning.Finns även en del andra saker men de går jag inte in på här(ovanligt)

Du är värdefull
  • Anonym (mina)

Ploppviola...syftade du på befarospasm?? tror de heter så...

Svar på tråden Ryckningar i ögonlocket?