• Java01

Hur får man madrassen att ligga still???

Vi har en sängstommme som bara har en huvudgavel och ingen gavel i fotändan. Men det gör ju att madrassen varje natt glider ner. Jag är så trött på att varje dag dra upp madrassen. Har någon något tips?

• Svar på tråden Hur får man madrassen att ligga still???
  • raspberryrevolution

köpa antihalk som man har under mattor kanske?

• vampyria2
    raspberryrevolution skrev 2008-08-05 09:06:57 följande:
    köpa antihalk som man har under mattor kanske?
    Jag har samma problem som TS, har testat ditt förslag funkar tyvärr inte
    förstår dig TS jag håller också på att bli tokig Skrikandes
  • Milkina cerka

När jag såg rubriken, kikade jag in här direkt i hopp om att hitta en lösning till problemet åt min stora tjej..
    Hoppas ngn annan har en.

• challe 1

hmm vända på sängen? så att fotänden blir huvudänden och står mot väggen? kanske inte så snyggt.

• HWikström

Det är väl bara att använda sig av självhäftande kardborrband. Sätt kardborreband på varje ända av madrassen och sen i säng bottnen.

• Milkina cerka
    HWikström skrev 2008-08-05 12:13:42 följande:
    Det är väl bara att använda sig av självhäftande kardborrband. Sätt kardborreband på varje ända av madrassen och sen i säng bottnen.
    Skulle ju vara värt att pröva .
  • Java01

Ja, kardborrband har jag också funderat på. Som sagt, värt att testa.

• Trynträ

Eller menar du att hela tjocka madrassen åker ner? Sitter den inte fast i några fötter eller huvudgaveln?

• Milkina cerka

Hos mig är det bäddmadrassen som åker ner, vanligt frotteskydd på själva sängen har vi.

Trynträ skrev 2008-08-05 15:58:07 följande:
    Madrasskydd/madrassöverdrag funkar bra. Sånt där man trär utanpå madrassen som skydd för smuts.sv.wikipedia.org/wiki/Madrasskyddwww.laredote.se/DetailPages/DetailPage.aspx
    [/citat]
    Trynträ skrev 2008-08-05 15:59:43 följande:
    [citat]
    Eller menar du att hela tjocka madrassen åker ner? Sitter den inte fast i några fötter eller huvudgaveln?
  • Trynträ

Leker ni hela havet stormar i sängen eller hur lyckas ni förflytta madrassen då? Jag hade en jättetunn madrass på frottéskyddet och det rörde sig knappt.

Milkina cerka skrev 2008-08-05 16:01:44 följande:
    Hos mig är det bäddmadrassen som åker ner, vanligt frotteskydd på själva sängen har vi.
  • Thursday

Om det är bäddmadrassen ni menar så håller jag med Det ljuva livet - köp en tjockare. Vår gamla bäddmadrass halkade åt alla möjliga olika håll (fast vi har sänggavlar) men vår nya, tjocka ligger STILL. Och är mycket bekvämare.

• Milkina cerka

Inte jag, men den stora dottern, hon har aldrig legat still i sängen.

Trynträ skrev 2008-08-05 16:28:11 följande:
    Leker ni hela havet stormar i sängen eller hur lyckas ni förflytta madrassen då? Jag hade en jättetunn madrass på frottéskyddet och det rörde sig knappt.
    Låter som det blir en investering i en tjockare madrass till henne, alt ett försök med karborre först.
  • Java01

Det är bäddmadrassen som åker ner, den är nog ca 5 cm tjock. Resårbotten sitter fast i stommen.

• Thursday

Det beror ju på vilken bäddmadrass också, inte bara tjockleken. Vi hade en supertjock lyxmadrass från Dux som åkte på sned hela tiden. Nu har vi en av Ikeas, en inte den dyraste, och den ligger bomstilla.

Svar på tråden Hur får man madrassen att ligga still???