Hur får man madrassen att ligga still???
Vi har en sängstommme som bara har en huvudgavel och ingen gavel i fotändan. Men det gör ju att madrassen varje natt glider ner. Jag är så trött på att varje dag dra upp madrassen. Har någon något tips?
Vi har en sängstommme som bara har en huvudgavel och ingen gavel i fotändan. Men det gör ju att madrassen varje natt glider ner. Jag är så trött på att varje dag dra upp madrassen. Har någon något tips?
köpa antihalk som man har under mattor kanske?
När jag såg rubriken, kikade jag in här direkt i hopp om att hitta en lösning till problemet åt min stora tjej..
Hoppas ngn annan har en.
hmm vända på sängen? så att fotänden blir huvudänden och står mot väggen? kanske inte så snyggt.
Det är väl bara att använda sig av självhäftande kardborrband. Sätt kardborreband på varje ända av madrassen och sen i säng bottnen.
Ja, kardborrband har jag också funderat på. Som sagt, värt att testa.
Madrasskydd/madrassöverdrag funkar bra. Sånt där man trär utanpå madrassen som skydd för smuts.
sv.wikipedia.org/wiki/Madrasskydd
www.laredote.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=194844&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
Eller menar du att hela tjocka madrassen åker ner? Sitter den inte fast i några fötter eller huvudgaveln?
Hos mig är det bäddmadrassen som åker ner, vanligt frotteskydd på själva sängen har vi.
Köper en tyngre/tjockare bädmadrass? Vår är så tjock att vi behöver vara två som förflyttar den.
Leker ni hela havet stormar i sängen eller hur lyckas ni förflytta madrassen då? Jag hade en jättetunn madrass på frottéskyddet och det rörde sig knappt.
Om det är bäddmadrassen ni menar så håller jag med Det ljuva livet - köp en tjockare. Vår gamla bäddmadrass halkade åt alla möjliga olika håll (fast vi har sänggavlar) men vår nya, tjocka ligger STILL. Och är mycket bekvämare.
Inte jag, men den stora dottern, hon har aldrig legat still i sängen.
Det är bäddmadrassen som åker ner, den är nog ca 5 cm tjock. Resårbotten sitter fast i stommen.
Det beror ju på vilken bäddmadrass också, inte bara tjockleken. Vi hade en supertjock lyxmadrass från Dux som åkte på sned hela tiden. Nu har vi en av Ikeas, en inte den dyraste, och den ligger bomstilla.