• Eisa

Bada med olja eller smörja kroppen efteråt med olja?

Är det nån skillnad?

• Svar på tråden Bada med olja eller smörja kroppen efteråt med olja?
  • PojkMaffia

jag ahr haft problem med 2 av mina barn som hade extremt torr hud som bebisar
    o jag fick salvor på salvor till slut sket jag i det
    då blev dom bra
    man ska inte smörja hela tiden
    man kan ha lite olja i vattnet
    eller smörja vid behov

Jag är den jag är - like it or not
  • Roger Kynard

Jag har olja i vattnet och tycker jag att han är jättetorr så får han en massage med olja..

• Addy

har alltid Barnängens barnolja i vattnet. Den har funkat bäst. Man känner verkligen den på huden efter badet

• SaramedM

Det spelar ingen roll så länge man inte använder barnoljorna
    Helt sjukt jag vet, men de innehåller mineralolja som faktiskt är uttorkande

Droppa lite rapsolja i vattnet istället

• Proud

Som Addy nämnde däruppe, så gör jag precis som hon. Det har funkat utmärkt hittills och min lille gosse är inte torr hud på länge. Brukar ha barnoljan i badet.

Tidigare hade han ganska torr hud och BVC rekommenderade Barnängens barnolja, så funkar det på min gosse - men kanske passar det inte på alla barn?

• SaramedM
    Proud skrev 2008-08-05 10:31:09 följande:
    Som Addy nämnde däruppe, så gör jag precis som hon. Det har funkat utmärkt hittills och min lille gosse är inte torr hud på länge. Brukar ha barnoljan i badet.Tidigare hade han ganska torr hud och BVC rekommenderade Barnängens barnolja, så funkar det på min gosse - men kanske passar det inte på alla barn?
    Jag tycker det är jättekonstigt att BVC rekomenderar oljor med mineralolja i faktiskt
  • SaramedM
    Marianne83 skrev 2008-08-05 13:49:23 följande:
    SaramedM: Vet Du om The Body Shop's baby massage-gel innehåller mineralolja?
    ´Tyvärr inte, jag har dålig koll på vad det kan heta
    Men fråga dem, de är rätt medvetna
  • Marianne83
    SaramedM skrev 2008-08-05 13:50:14 följande:
    ´Tyvärr inte, jag har dålig koll på vad det kan hetaMen fråga dem, de är rätt medvetna
    Ok... När man läser på innehållsförteckningen så verkar det vara olika växtoljor... Det är väl inte mineralolja? Vad är mineraolja egentligen..?
  • SaramedM
    Marianne83 skrev 2008-08-05 13:56:33 följande:
    Ok... När man läser på innehållsförteckningen så verkar det vara olika växtoljor... Det är väl inte mineralolja? Vad är mineraolja egentligen..?
    Olja från mineraler, dvs samma grundprodukt som bensin
Svar på tråden Bada med olja eller smörja kroppen efteråt med olja?