• silhuett

Eskilstuna-bor, vart ska man bo?

Min syster ska flytta till Eskilstuna och studera på Mälardalens högskola, och vill veta vilka områden som är bra att bo i.
    Så, jag behöver tips å hennes vägnar

• Svar på tråden Eskilstuna-bor, vart ska man bo?
  • L W

söder, norr ej årby. oj vad svårt.Nyfors blir närma till skolan men är stökigt.lättare att säga vart hon inte bör bo

S E M E S T E R
  • silhuett

Det underlättar även att veta vart man inte ska bo Då kan man ju i alla fall använda sig av uteslutningsmetoden.

• annca

När jag bodde i Eskilstuna, för en herrans massa år sedan nu, var det Skiftinge, Årby och Nyfors man aktade sig för...
    Kul att se om saker ändrat sig...!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • L W

enligt mig!!
    inte Årby, nyfors, lagerberg, roberstorp, fröslunda.INTE årby!!

S E M E S T E R
  • BrödernaBus

Jag skulle nog undvika Skiftinge, Årby, Lagersberg, Råberstorp, Fröslunda, Torshälla och ev Nyfors. Dock kan det finnas billiga studentlyor här!!!
    Söder, Östermalm, Centrum och Övre Nyfors däremot är bra områden men det är dyrare att bo där för att det är populära områden.

• Tirilk

Jag bodde i Fröslunda och Viptorp. Skulle undvika att hyra av Pagoden (Fröslunda) - sämta hyresvärden jag någonsin haft och har hört flera som tycker så med.

Vill hon bo centralt eller ha nära till natur?

Kan varmt rekommendera Viptorp, även om många tycker det ligger långt från centrum. Tar ca 10 min att cykla till skolan. Naturnära och lungt område med fina lägenheter! Kommunfastigheter som hyr ut i Viptorp.

• Mirre77

Ska man plugga är Nyfors smidigt och billigt. Men det finns delar man bör undvika. Ska man bo där bör man välja en adress mellan Tunavallen och N. Brogatan. Ju närmare Tunavallen desto lugnare blir det. Som gammal student rekommenderar jag att undvika studentlägenheterna de tar ut rejäla överpriser. Graflunds och Kommunfastigheter är två av hyresvärdarna i området. Är det panik med en lägenhet och man inte hittar någon på nätet funkar det att ringa och kolla med hyresvärdarna. Det kan finnas flera som de inte lagt ut än.

Undvik som sagt Årby/Årby centrum, Robertstorp, Fröslunda, Skiftinge.

• L W

Jag skulle bosätta mig på söder el östermalm.
    Ja viptorp ÄR faktiskt inte SÅ dumt..

S E M E S T E R
  • N4L

Har bott i Skiftinge ensam, jobbade konstiga tider så cycklade oftast hem vi 1-2 tiden på natten helt själv. Såg faktiskt aldrig något konstigt där. Det här var 2007.

Men det sägs ju att det är farligt.

Svar på tråden Eskilstuna-bor, vart ska man bo?