Jägare??
Några av er mammor där ute som jagar??
Några av er mammor där ute som jagar??
Har jägarexamen sen 4 år, men inte jagat.
ne men varför då? De som e så kul Själv e jag nybörjare tog examen 07.
Nä, det har väl mest bara inte blitt så. Jag tog väl jägarexamen mest för att lära mej om alla djur å ekologin allt, sen har jag inget lag att vara med i och ingen mark att jaga på. Sen e jag lite för fattig för att köpa vapen och vapenskåp. Så tills jag blir lite rikare så får jag nöja mej med att vara bisittare på älgjakten!
Inte ännu...men ska börja med att ta jägarexamen i slutet av september,,,så mars/april är man färdig jägare,, =) men ska ändå följa med min sambo när älgjakten börjar..ska ta hand om hunden,,,få hem en Jämte om en vecka som ska utbildas =)
Vad kule med en sån hund. Behövs alltid bra hundar. Har man de så har man hur många ställen som heslt att jaga på. Vi ska köpa oss en tysk jaktterrier till våren så vi har en drivande hund.
Kul att de blir fler tjejer som börjar jaga. Ska på tjej älgjakt i slutet på oktober ska bli jätte kul.
Ja det e lite över 1år sedan jag tog minb examen. Känns fortfarande lite konstigt att gå själv med bössan
VA ute en svänge med hundar och jagade igår men det blev inget. Inge roligt väder heller massor med regn och blåst. Får hoppas på älgjakten som står närmast på tur nu.
Ja jag tog jägarexamen 92 har väl inte jagat så mycket, men älgjakten är ett måste för mej.
Ne själva utbildningen var inte så tuff. Tog bara väldigt lång tid. men man kan ju läsa fortare på andra ställen om man vill. hade bra och avslappnad lärare så de va riktigt kul. Sen va jag alldeles höggravid när vi skulle skjuta proven. måste sett riktigt kul ut Missade första provet då va sonen bara 1v så jag struntade i det då och gjorde mina skjut prov med de som gjorde omprov. Klarade allt på första försöket så det känndes bra.
Jo bor utanför Falköping och jagar runt i krokarna här. Ska bli kul med älgjakten. Misasr morgonen på tisdagen, har dataprov men men inget att göra åt. Ska på tjejälgjakt i dalarna 24-26 oktober oxå. De ska bli riktigt kul.
Vad är det för hund du har?