• Bettan72

Feber av stukad fot?

Min son (19 mån) stukade foten i rutchkanan igår. Var och röntgade men det visade ingen fraktur. Han har jätteont och kan knappt röra foten. Fick plötsligt feber inatt, har haft 39,6 grader som högst under dagen. Kan man få feber av en stukning eller är det bara en tillfällighet att han får det just nu? Någon som vet? Har ringt VC men de ringer ju aldrig tillbaka.

• Svar på tråden Feber av stukad fot?
  • Intelligenti pauca
    Bettan72 skrev 2008-08-05 14:44:29 följande:
    Min son (19 mån) stukade foten i rutchkanan igår. Var och röntgade men det visade ingen fraktur. Han har jätteont och kan knappt röra foten. Fick plötsligt feber inatt, har haft 39,6 grader som högst under dagen. Kan man få feber av en stukning eller är det bara en tillfällighet att han får det just nu? Någon som vet? Har ringt VC men de ringer ju aldrig tillbaka.
    Vad säger BVC?
  • Bettan72

Det är bara en telefonsvarare där man får lämna sitt telnr och så ska de ringa upp. Semestertider...

• Intelligenti pauca
    Bettan72 skrev 2008-08-05 14:48:26 följande:
    Det är bara en telefonsvarare där man får lämna sitt telnr och så ska de ringa upp. Semestertider...
    Tänkte inte på det.Men åk in akut då? Det är ju ett litet barn med hög feber.
  • Bettan72

Har pratat med läkaren nu och de "tror" inte att det har med foten att göra. Ska åka in i morgon om febern är kvar.

• Thuva03

är dom säkra på att den inte är av eller något.... Min dotter bröt foten eller vad det nu va nu i våras. Den första läkaren sa att det va en stukning och vi fick åka hem med alvedon. Hon hade också jätte ont och man fick ej röra den. Dagen efter ringer dom ifrån ortopedakuten och säger att vi måste komma in å gipsa för att det  är troligtvis en fraktur i tillväxt zonen i nedre benet vid fotknölen. Hon hade också lite feber innan men det sa dom hade med att göra att hon va så påverkad utav smärtan att hon fick utlopp av det i febern. Men när vi va på koll efter en vecka då visste dom inte om den va av eller inte... men värken försvann när gipset kom på. Hon hade ju så pass ont att hon inte kunde sova så det är ju ingen värk hon hittade på.... Men sista gången vi va inne så säger dom att det va av...Så jag tycker att du ska ringa å kolla eller som sagt åka in imorgon och be dom röntga om foten och be fler kolla på det om det inte går över. som sagt för min dotter tog det över ett dygn efter vi sökte läkare innan dom hittade felet. Lycka till!!

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
Svar på tråden Feber av stukad fot?