Måste man ha namn på brevlådan för att slippa de gamla ägarnas post?
Verkar som om vi börjat få nästan all deras post nu.
Verkar som om vi börjat få nästan all deras post nu.
Ja, namn är ju rätt så bra så att brevbäraren vet vem som bor där för de gamla kanske har skitit i eftersändning.
Ring till postutedlningen och klaga så blir de uppmärksammade på problemet.
spelar ingen roll om det är RÄTT namn, adress, pratat med brevbäraren, haft lappar i brevlådan och förklarat att vi ej vill ha annans post...SUCK.. vi har flyttat till större i samma område, får förra ägarens post SAMT posten till dom som vi köpte av först, dom flyttade också till större och vi fick deras post men nu när vi flyttat så kommer den med oss iaf!!! GGGRRRR skitdrygt juh.. och alla säger att dom har eftersändning
Det hjälper nog inte, får mitt ex:s jäkla post hela tiden trots att hans namn ej längre står på den adressen.
Verkar vara så länge de är folkbokförda där så kommer grejerna dit (han har gjort en adressändring men ej ändrat adressen i folkbokföringen).
Jag har jobbat som brevbärare, mina kollegor orkade inte bry sig. "Det får väl ni fixa" fick jag höra ofta.
Det enda man kan göra är att "haffa" brevbäraren om man är hemma o förklara, sedan är det toppen om ni ringer posten o ber o få prata med den som BESTÄMMER. Svarar en "vanlig brevbärare" så kommer de inte bry sig speciellt mycket iaf.
Ja, det kan man undra. En anledning är att de inte fått någon eftersändning av sin post i systemet..dessutom suger postens datorsystem. Om du ringer o hotar lite så kanske de försöker fixa. Posten bryr sig inte så mycket tyvärr, ibland fick jag själv haffa brevbäraren, lägga alla brev i handen på honom. Sen fick han läsa upp adressen på kuvertet, sedan frågade jag om han ens vet vilken gata jag bor på.
Jag fick alltid alla andras "Andersson-brev" , mitt efternamn är så vanligt så jag kunde på massa brev till någon Andersson som t.om. bodde i en annan stad.
HMMMMMMM!!
vi får jämt typ en miljard olika brev som inte är till oss. allt från förra ägarens post till de som bodde före honom... o ganska ofta även sambons ex post. (de bor nära varandra o har samma efternamn...
men hur som helst så ringde jag o klagade från första stund till posten, o ringde även upp de förra ägarna o sa åt dem att ringa o adressändra sin post om de ville ha den. (vissa företag måste man ju ringa till själv) o de lovade dyrt o heligt att göra det.
men icka sa nicke, fortfarande dyker det upp flera brev i veckan i vår låda som är adresserade till ngn annan. så för ett par månader sen så började jag helt sonika kasta allt som inte är till oss... skiter faktiskt fullständigt i om det är räkningar eller vad fan det är...
kan man inte se till att adressändra sin post så får man fan skylla sig själv....
Sätt upp två brevlådor. På den ena står det "Till oss som bor här" och på brevlåda två står det "Till andra".
:o)
Slit bort postlådan eller svetsa för om du bor i lägenhet och skaffa en postbox med digital eftersändning. Sjukt smidigt, allt på mailen.
www.postia.se
www.mailboxesetc.se
www.brevia.se
Är exempel på företag som erbjuder detta.
Så får brevbäraren lösa det bäst han vill - han kanske lägger det i grannens postlåda.