• oio

Loftgång

Jag har bara befunnit mig i två olika lägenheter som har så. Den ena hade bara ett litet badrumsfönster mot gången, den andra hadebadrumsfönster och köksfönstret.

Eftersom jag inte var mer är gäst i den sistnämnda mer än ca 10 ggr- så har jag egentligen ingen erfarenhet.

Ni som bott med loftgång, vilka fönster hade ni dit? Är det kanske alltid ev bardums och köksfönster som är ditåt?

Hur vande du/ni er med att personer gick förbi när ni åt ex.vis? Hur arrangerade ni gardiner, blommor..?

Jag är mest allmännt nyfiken, men, man vet aldrig vart man hamnar i livet...

• Svar på tråden Loftgång
  • Nandez

Bodde tidigare med loftgång, hade båda köksfönstrena mot loftet. Det ar tvä lägenheter efter min, tyckte inte att folk tittade in. Hade gardiner och blommor som vanligt.

Är inne i en intensiv läsperiod.
  • Tant Groda

Har köks och badrums fönster i vår loftgång. Gardiner och blommor som i de andra fönstren (vår loftgång är helt i glas mot gården) vi bor längst ut så i stort är det bara vi som går förbi!

• Helena78

Har bott i 4 (!!) lägenheter med loftgång. Alla hade köksfönstret ut mot loftgången, 2 av dessa hade även badrumsfönster mot loftgången & de andra 2 hade sovrumsfönster...

Kommentera gärna & lämna en rad eller två i gästboken ... www.nogg.se/helena78
  • fruis

Vi har bara köksfönstret ut mot loftet och som sagt, man glor inte in till andra när man går förbi i loftgånghus. Det verkar vara en oskriven regel bland grannarna.

• oio

Är det mer ovanligt med sovrumsfönster så? Tänk om någon helt plötsligt knackar på rutan när man sover...kanske inte någon som vet att man bor där...hade du sovrummet så...sov du bra?

Helena78 skrev 2008-08-06 21:05:49 följande:
    Har bott i 4 (!!) lägenheter med loftgång. Alla hade köksfönstret ut mot loftgången, 2 av dessa hade även badrumsfönster mot loftgången & de andra 2 hade sovrumsfönster...
  • vackrastarflow
    fruis skrev 2008-08-06 21:06:25 följande:
    Vi har bara köksfönstret ut mot loftet och som sagt, man glor inte in till andra när man går förbi i loftgånghus. Det verkar vara en oskriven regel bland grannarna.
    tur jag inte bott i loftgång för jag hade inte kunnat låta bli
  • Helena78
    Svar på #7
    I den ena lägenheten hade jag sovrummet så & det gick bra. Vi valde att ha vårt sovrum där istället för dotterns eftersom hon var så liten då vi bodde där. Men det gick bra... ingen som knackade på under nätterna

I den andra lägenheten hade vi datarummet i det sovrummet (hade inte barn då)
    Kommentera gärna & lämna en rad eller två i gästboken ... www.nogg.se/helena78
Svar på tråden Loftgång