• Mia W

    Behöver tips på hyresvärdar i Umeå, helst Tomtebo eller Öst på stan.

    Hej!

    Letar med ljus och lykta efter ett boende snarast för mig och min dotter och letar främst efter en hyresrätt på Tomtebo där dottern har dagisplats eller möjligen Öst på stan. Var ska man vända sig? Vi hyr nu av Bostaden AB men vill helst inte ha med dem att göra mer och letar efter något annat. Är på jakt efter något barnvänligt och lugnt område. Mottar gärna tips på privata hyresvärdar och annat som jag hittills inte hittat på Umeå kommuns hemsida över bostadsföretag. Har varit i kontakt med Lerstenen men det verkar vara svårt där att få något utan flera månaders dubbla hyror då deras gäster flyttar ut snabbare tyvärr.

    Drömmer om en mysig lägenhet på bottenplan på Tomtebo eller i något av de äldre husen Öst på stan, hur kommer man i kontakt med någon som hyr ut där? Eller ens säljer en bostadsrätt där?

  • Svar på tråden Behöver tips på hyresvärdar i Umeå, helst Tomtebo eller Öst på stan.
  • malla76

    kan tyvärr inte hjälpa dig men jag önskar dig lycka till det är svårt att få bostad nu mera tyvärr

  • MyFine

    Här har du en länk med olika bostadsförmedlare i Umeå
    www.acc.umu.se/~widmark/lwbostad.html
    Annars är det ett smart tips (som du säkert redan vet) att hålla koll på Blocket.

  • Ula

    Åk runt och titta vad det finns för skyltar på hus som du vill bo i, ring ägarna. Akelius har en del i Umeå också. Jag har tidigare bott i en av deras fastigheter. Då var det inga köer (2006) utan vi kunde överlåta lägenheten, en fyra Väst på stan, till släktingar.

  • Mia W

    Tack för tipsen! Ska kika upp! Har också tänkt på det där att cykla runt och kolla upp vad som står på husen.

  • Mia W

    Vore jättetacksam för råd! Verkligen ingen som hyr Öst på stan och har några tips??? Letar efter en äldre, mysig lägenhet med öppen spis... förstår att det kanske inte finns så många sådana... men någon måste ju finnas men hur hittar man dem?

  • Mia W

    Hittade Da Capo Invest men undrar om jag kan lita på dem. Hemsidan ser väldigt dålig ut och enda kontakten är via mail eller till ett vanligt mobilnummer samtidigt som texten visar att det verkar vara ett större, framgångsrikt fastighetsföretag. Någon som hyr av dem och vet något om dem?

  • Mia W

    Oh, ja! Uppdaterar bara med att berätta att vi slutligen faktiskt fick en lägenhet Öst på stan! Det känns superroligt och den verkligen mysig! :) Tack för era råd!

  • alexander

    Hej jag är i ungefär samma sits som du, hur gick du till väga?

  • Palestrina

    Lerstenen heter en hyresvärd i Umeå med många fastigheter och vad jag vet inget formellt kösystem. Man kan ha tur om man kontaktar dem och de råkar ha några lediga lägenheter, så det är värt ett försök.

Svar på tråden Behöver tips på hyresvärdar i Umeå, helst Tomtebo eller Öst på stan.