• scrapparlotta

Nudlar.......bra när man ska gå ner i vikt?

Ja, nu efter sommaren är det dags att gå ner alla kg mina små barn så snällt gav mig när dom låg i magen Men jag är urusel på att laga nyttig mat och kass på vad som är bra och inte. (eller ja, att pizza och hamburgare tex inte är bra fattar jag ) Speciellt den maten jag tar med mig till jobbet. Den ska vara så snabblagad som möjligt. Nudlar är därför perfekt, men hur bra är det att äta om man vill gå ner i vikt? Och kokosmjölk? Hur är det med det? Pannkakor.......inte så bra va?

• Svar på tråden Nudlar.......bra när man ska gå ner i vikt?
  • beEMbe

tror inte nudlar e nyttigt för 5öre

..........love my kids..........
  • Clobberella

Nudlar och pannkakor är ju bara snabba kolhydrater och kokosmjölk är rätt så fett... låter inte alls som bra smalmat!

Men om du gör pannkakor med fullkornsmjöl tex så blir det ju lite nyttigare.

• eileme84

fick anorexi när jag bara levde på nudlar så det rekomenderas ej.. det är ju ingen näring

-ÄLskar min Son Theo-
  • scrapparlotta
    Clobberella skrev 2008-08-05 18:13:30 följande:
    Nudlar och pannkakor är ju bara snabba kolhydrater och kokosmjölk är rätt så fett... låter inte alls som bra smalmat!Men om du gör pannkakor med fullkornsmjöl tex så blir det ju lite nyttigare.
    bra tips....Tack
  • Natural

Ta med matlåda med gårdagens middag. Du har kanske mer tid att laga nyttigare mat hemma på kvällstid än på jobbet.

Buljongen till nudlar är full av fett så det är inte nyttigt nej.

Pannkakor är okej mat, men ta då keso till och frukt. Läste det i Sarah Öbergs bok (hon är ju häsocoach här på FL)

• MarlenaEvans

Jag levde på nudlar med parmesanost i flera månader. Utöver det åt jag söta flingor. Detta var min studentmat och jag gick ner 15 kg. Men tror knappast att ´det var hälsosamt.

• 76Åsa

Nää nudlar är snabba kolhydrater. Inge bra.
    Men kokosfett har omvärderats och räknas av Paulun som bra inom GI-världen.

• Pollica

Nej, nudlar är inte helt nyttigt. Men om du vill äta nudlar, satsa på glasnudlar eller fullkornsnudlar. Det är i så fall ett bättre alternativ.
    Annars rekomenderar jag quinoa, bulgur, massor med grönsaker & frukt, bönor, linser osv om man vill gå ner i vikt. Till det är det supergott med olika sortes fiskar, skaldjur & kyckling.

Svar på tråden Nudlar.......bra när man ska gå ner i vikt?