• tii

Hur får jag ett svart hår ljusbrunt?

Jag har färgat svart hår nu i ca 2 år, men har bestämt mig för att jag vill byta hårfärg nu.

Hur går jag till väga för att få ljusbrunt hår?

• Svar på tråden Hur får jag ett svart hår ljusbrunt?
  • Jesster

Om du ska göra det själv och inte gå till frisör:

Avfärgning, ev. två ggr med torkat hår emellan sedan är ditt hår orange Efter det kan du färga håret med t.ex. askblondt.

Askblont är typ cendreéfärgat och inte blont, det tar också bort de oranga nyanserna i håret och håret blir ljusbrunt istället.

Färgar du håret efter avfärgningen med ljusbrunt blir håret mer rött än brunt.

Den som söker han finner - www.google.se
  • helenasthlm

jag gjorde en avfärgning en gång men gjorde felet och färgade ljusbrunt efter och tyckte det blev lite för rött.

Nästa gång ska jag prova med askblont............ Nu har jag svart hår igen

• Tindra02

Avfärgning som dom andra säger oxå...
    Har gjort det till brunt men är svart igen

• tii

Tack för era svar. Jag kommer troligen färga svart senare igen jag med, men mitt hår har slutat ta åt sig av färgen, så det blir aldrig riktigt svart längre, så det är därför jag bestämt mig för o bli lite ljusare ett tag.

Ifall man lägger in lite rött i håret (inte knallrött utan mer åt koppar eller något sånt) är det svårt o få bort det om man skulle ångra sig?

• Bebis

ja rött är enormt svårt att bli av med.

Don't Panic
  • tii
    Bebis skrev 2008-08-05 19:44:16 följande:
    ja rött är enormt svårt att bli av med.
    Även om man färgar svart? lyser det röda igenom det med?
  • Bebis

Nä det lyser inte igenom men försöker du avfärga blir det oftast väldigt oranget

Don't Panic
  • Tindra02

Men hur ofta färgar du ditt hår?
    Och varför?
    Sen jag lärde mig att bara färga utväxten så har det andra håret blivit mycket bättre.
    Tar hela håret typ var 6-7:e färgning...

• tii

Första året färgade jag en gång i månaden.

Sen lärde jag mig.. o nu blir det kanske var tredje månad eller nåt, men inte ens utväxten tar längre, så jag vet inte vad som hänt.

• Tindra02
    tii skrev 2008-08-05 19:54:02 följande:
    Första året färgade jag en gång i månaden. Sen lärde jag mig.. o nu blir det kanske var tredje månad eller nåt, men inte ens utväxten tar längre, så jag vet inte vad som hänt.
    Hmm nä det låter ju skumt...
    Snacka med en frisör tycker jag, fråga är ju kostnadsfritt
Svar på tråden Hur får jag ett svart hår ljusbrunt?