• Ellas och Alvins mamma

Ersättning från försäkringsbolag...

Har en lite undran... tänkte om nån vart med om nåt liknande.
    För ca 2 år sen så bröt jag handleden och fick akut ersättning från mitt försäkringsbolag eftersom jag är med i facket. Har ju fritids försäkring där.
    Då sa dom att jag skulle höra av mig om jag fortfarande hade problem med handleden efter 2 år. Det har jag så jag skickade in papper för ca 1 månad sen.

Nu till frågan. Nån som haft liknande skada och försäkring? Hur mkt fick ni ut i så fall? Och hur lång tid tog det innan dom betalade ut det?
    Pratade med en kompis som fick ut ca 49 000 för en bruten handled efter 2 år. Kan jag räkna med nåt liknande?

• Svar på tråden Ersättning från försäkringsbolag...
  • Mummy

Vad man får ut beror på vilket föräkringsbolag man har och vilken summa man har, så fokusera inte för mycket på kompisens summa.
    Hoppas du får ut tillräckligt iaf

• Elin med Wilma och Alva

Den ersättning du kan få för dina bestående men (invaliditetsersättning) beror ditt försäkringsbelopp och på vilken grad av invaliditet/funktionshinder din brutna handled medfört.

Om du fortfarande kan använda din handled hyfsat normalt så kommer invaliditetsgraden antagligen att bli ganska låg. Och om vi säger (exempelvis) att din invaliditetsgrad fastställs till 5 procent, då får du ut 5 procent av ditt försäkringsbelopp. Så du får plocka fram ditt försäkringsbesked och kika hur högt försäkringsbelopp du har.

♥ Wilma 061021 ♥
Svar på tråden Ersättning från försäkringsbolag...