• Juniphé

Text till telegram (Begravning)?

Behöver akut hjälp med text till ett telegram.
    Min barndomsvän dog för några veckor sedan och på fredag ska hon begravas.

Jag finner inte orden riktigt. Vi har inte haft ngn kontakt de senaste 10-15 åren, men innan dess bodde vi grannar o lekte nästan varje dag.

Snälla hjälp med en fin text, gärna lite ovanlig.

• Svar på tråden Text till telegram (Begravning)?
  • malinka2

Beklagar sorgen.

Jag skulle nog försökt komma på något kort och personligt. Typ "tack för alla glada skratt o fina minnen". Eller ta fram något speciellt minne du har med henne o skriv något om det, beskriv händelsen o vad du känner när du tänker tillbaka på det.

Jag arbetade en kort period på en begravningsbyrå o satt o skrev ner hälsningar i minneböcker till de anhöriga (alltså vad som stod på kransar, kort o telegram). Nästan alla skriver " en sista hälsning", "tack för allt" osv, korta saker.

• Juniphé

Det är just det som är svårt att skriva... vill hellre ha en enkel fin dikt eller liknande.

• Muminski

Oj... i mitt minne lever du kvar är det första jag kommer på. Så svårt. Ska fundera under natten (jag gör ju sånt nattetid)

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Pepa77

Hoppar in här.
    Mammas bästa vän dog förra veckan i cancer. Hon stod oss väldigt nära, o oerhört saknad. Man vill ju ha något kort o bra o något annorlunda.
    Mamma vill ha en text på banderollen som ska vara med kransen. Hur mycket kan man få plats med?

Svar på tråden Text till telegram (Begravning)?