• MaryD

Lite frågor om hårförlängning...

Är sugen på att göra en hårförlängning...

Visst finns det olika typer,t ex att man flätar fast el limmar fast? Vilken metod är bäst? Snyggast? Håller bäst?

Hur blir håret när man tar ut förlängningarna? Blir det slitet?

• Svar på tråden Lite frågor om hårförlängning...
  • MsBeauty

Det finns flera olika typer.

Den jag föredrar är då jag "limmar" (med ett vax som smälter, i en limpistol) fast slingor på håret. Det är lättast att göra frisyrer och inga kanter som syns.
    Håret som växer ut (denna förlängning håller alltså i flera månader om man tar hand om håret på ett bra sätt) kan bli tovigt, jag brukade ta bort håret på mina kunder med aceton och en kam.

Jag har också gjort förlängningar då jag flätar håret och syr in längder med löshår. Den håller inte lika länge och det är svårt att göra frisyrer eftersom det inte ska synas.

Det många upplever när de haft förlängning länge, är att de tycker att deras eget hår blivit tunnare. De tappar en del hår när man tar ut löshåret, eftersom det är hårstrå som ändå skulle ha lossnat, men som sitter fast med det andra håret. Man får ju också mer volym med förlängningen och då känns det platt och trist när man tar bort den.

• Sesamfrö

Jag föredrar faktiskt att man SYR in det.. Jag sydde i mitt hår.. Kändes skitbra! Man "syr" in håret i nackhåret. Hårt hårt, sen sitter det där..

• MaryD

Är verkligen supersugen,men vill å andra sidan inte se ut som Skalle-Per efteråt

• MsBeauty

Du tappar inte mer hår än vanligt (om du och frisören sköter det rätt), men det känns så eftersom det lossnar tillsammans med löshåret.

Jag minns när jag sydde in håret en gång. Guud vilken huvudvärk, det spände nåt enormt! Fördelen är att man kan göra det hemma och då blir det ju billigare. Annars har jag bara sett att de syr in hår, på afro-salonger.

• MaryD
    MsBeauty skrev 2008-08-05 23:03:46 följande:
    Du tappar inte mer hår än vanligt (om du och frisören sköter det rätt), men det känns så eftersom det lossnar tillsammans med löshåret. Jag minns när jag sydde in håret en gång. Guud vilken huvudvärk, det spände nåt enormt! Fördelen är att man kan göra det hemma och då blir det ju billigare. Annars har jag bara sett att de syr in hår, på afro-salonger.
    Jag uppfattar det som att du varit/är frisör eller nåt.Right? Vad är bäst/snyggast att göra på? Mörkt/ljust hår? Rakt/lockigt? Kort eller redan ganska långt hår?
  • Petrah

jag har både limmat, sytt och flätat in dt. nu föredrar jag att ha dt i spännen bara så man kan ta av och på dt själv. limmet lossnade lätt och dt blir tovvigt i hårfästet när dt växt ut en bit och samma när man sytt dt. men då har jag haft i dt längre oxå ca 4-6 månader. så nu har jag spännen - clips.

Wild, Raw and Beautiful
  • oskarzakknikkis mamma

nån som kan beskriva hur man knyter rastaflätor, eller limmar man dit dom oxå???
    vilket blir bäst?

• Gakka

Vi gör förlängning med tape där jag jobbar. Skitbra! Går fort, är relativt billigt och du kan återanvända håret!

• kristella1

Hade förlängning med keratinvax, syntes inte alls. Satt skit bra.

Svar på tråden Lite frågor om hårförlängning...