• Klassikern

Vilken matstol passar till en 2-åring

Vår tjej på snart 2 år vill inte längre sitta i sin barnmatstol, utan hon sitter hellre på en vanlig stol. Visserligen är hon lång, men det ser ändå ut som om det vore bra om hon satt på en lite högre stol för att kunna äta bättre.

Har ni några tips på bra stolar eller andra lösningar? Har för mig att jag någonstans har sett en typ av stolsförhöjare (grunkor man sätter på stolsbenen) som man sätter på sin vanliga stol för att få lagom höjd på stolen.

Eller är det en stol av typen Trip-trap som gäller?

Tacksam för idéer och förslag!

• Svar på tråden Vilken matstol passar till en 2-åring
  • danitra

En kudde på en vanlig?

Det kommer ju inte dröja länge innan hon kan sitta bra på en vanlig stol.

• Min högsta önskan

En trip-trapp tycker jag verkar bäst!
    Det använder vi till vår son (som iof är 18 mån.
    Vi räknar med att kunna använda den länge till!

• Linsis

Jag är väldigt svag för tripp-trapp. Mina som är 2,5 och 4 har varsin. De sitter jättebra på de och jag tror att de kommer att ha de länge till. Tycker att 4 åringen är alldeles för liten för vanlig stol, han hamnar fortfarande väldigt långt ner.

• Suskiv

VI har tripp-trapp till två barn och en handikappkudde på vanlig stol till den tredje. Ni vet såndär kudde som pensionärer använder för att lättare komma upp från låga stolar. den är ca 10 cm hög.

• Alialiapan

Vi köpte en fast dyna som tösen använder när hon inte vill sitta i barnstolen. Fungerar jättebra.

• Neko

En sån där bilstol som bara är som en kudde bara? Lite stabilare än en vanlig kudde iaf.

• Karin W

TroppTrapp funkar braaaaaaaaa för oss.

Svar på tråden Vilken matstol passar till en 2-åring