• Siili

Margarin innehåller plastkulor

Är något jag ofta läser här på fl. Är påståendet i rubriken sant eller falskt?

Gabba Gabba Hey!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Margarin innehåller plastkulor
  • AnnaGBG

Plast möjligtvis men inga kulor i alla fall

• frulan

Mäh!
    Det har jag fått höra i hela mitt liv och att det var därför man inte kunde steka med margarin.
    Varför kan man inte steka då?! Trodde ju att det var plastkulor som smälte och pajade pannan

• cloudberry79

Flåt

frulan skrev 2008-08-06 00:14:33 följande:
    Mäh!Det har jag fått höra i hela mitt liv och att det var därför man inte kunde steka med margarin.Varför kan man inte steka då?! Trodde ju att det var plastkulor som smälte och pajade pannan
    För att det är för låg fetthalt. Man kan steka i margarin/smör som har över 70% fett, annars blir det bara klet i pannan.
    LFG WOTLK
  • W W

falskt

So not a princess - stop staring at my breast and touch them!
  • frulan

Åhå! Tack

cloudberry79 skrev 2008-08-06 00:19:24 följande:
    Flåt För att det är för låg fetthalt. Man kan steka i margarin/smör som har över 70% fett, annars blir det bara klet i pannan.
  • MrsCD

Det ar aven proteiner i lattmargarin som branner fast i pannan.

• Atamon

Jag tycker att Bengt af Klintbergs böcker om myter borde ingå i skolundervisningen eller åtminstone borde finnas i var mans hem som lexikon.

• Linda1976
    Atamon skrev 2008-08-06 00:52:39 följande:
    Jag tycker att Bengt af Klintbergs böcker om myter borde ingå i skolundervisningen eller åtminstone borde finnas i var mans hem som lexikon.
    ABSOLUT!!

Dessutom borde han skriva en till, där myten om det omstylade barnet i en provhytt på Gekås skulle finnas med!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Siili
    Linda1976 skrev 2008-08-06 08:14:47 följande:
    ABSOLUT!!Dessutom borde han skriva en till, där myten om det omstylade barnet i en provhytt på Gekås skulle finnas med!
    Den har jag missat... Vill du dela med dig?
    Gabba Gabba Hey!
  • Atamon
    Linda1976 skrev 2008-08-06 08:14:47 följande:
    ABSOLUT!!Dessutom borde han skriva en till, där myten om det omstylade barnet i en provhytt på Gekås skulle finnas med!
      det finns fler versioner av den också (som det brukar bli). Senast hörde jag att det var ett barn som skulle blivit kidnappad på Ikea och Birsta i Sundsvall (jag bor i Sundsvall) Det var väldigt upprörda känslor från de som berättade....
  • Senap

Nej, men det innehåller massor med annat smått och gott som gör att jag aldrig skulle stoppa det i munnen ändå.

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
Svar på tråden Margarin innehåller plastkulor