• sSARAa

Hjälp med överföring..

Ska sätta in pengar från min bank (Nordea) till Swedbank.
    Jag fattar inte hur man gör..?

Har fått en konto nr på 10 siffror och de börjar på 9
    Men jag fattar inte vilka siffror som är clearing nr för hon har skrivit ihop alla.

Skulle behöva göra överföringen nu egentligen.
    Så snälla hjälp..

/Sara

• Svar på tråden Hjälp med överföring..
  • kaji

om det är swedbank börjar clearingnummret på en 7:a eller 8:a och är fem siffror långt. tio siffror låter för kort för att vara ett swedbankkonto ink clearingnummer, kanske har hon missat clearingnummret? fast då blir det för många siffror iaf om jag inte minns helt galet. dubbelkolla tycker jag.

fö. börjar det på en 9:a låter det inte som swedbank utan Sparbanken Finn, Gripen eller annan fristående bank., isf är clearingnummret fyra siffror långt.

• sSARAa

Ja jag tycker oxå de verkar konstigt..
    Har verkligen testat allt men de fungerar inte.
    Och hon jag ska överföra pengar till har inget internet just nu.

• yasmin

jag har 8480 men måste ha nr 6 med på clernr för att överföra pengarna

• Missix

clearing nr är alltid xxxx-x sen kontonr kan variera lite men jag har 10 siffror i mitt kontonr + då de 5 i clearingnr.
    Men det finns de med kortare kontonr också.

Så det verkar ju nästan som om hon glömt skriva ner clearingnr.

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • kaji
    sSARAa skrev 2008-08-06 07:40:32 följande:
    yasmin:Hur menar du?dennas kontonr börjar på en 9,a
    måste vara någon fristående sparbank, börjar det händelsevis på 9300, 9330 el dy så är det clearingnummret
  • kaji

har för mig att det bara är swedbank som ha streck i slutet av kontonummren, verkar alltså som om hon utelämmnat hela clearing nummret fast då är det ändå en siffra för mycket tycker jag.

kanske ha hon bara utelämnat de första fyra siffrorna i clearingnummret ? vet du vilken ort hon bor på så kan jag ge dig något att försöka med eller ringa banken för att få bekräftelse på?

• Missix

Mitt kontonr börjar också med en 9 och är 10 siffror långt. Jag gissar hon glömt clearingnr.

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • yasmin

jag har swed bank clrenr börjar på 8 och konto på 9
    så vad jag har fattat så det nr hon gav dig är kontot nr
    så testa med 84806 9xxxxxxxx

• yasmin

så du vet så tar det 24 tim innan pengarna kommer till kontot

• tjenixen
    yasmin skrev 2008-08-06 07:53:00 följande:
    jag har swed bank clrenr börjar på 8 och konto på 9så vad jag har fattat så det nr hon gav dig är kontot nrså testa med 84806 9xxxxxxxx
    clearingnr är ju helt olika beroende på vilken bank det är. Det är ju inte alls säkert att det är samma som du har:)
  • yasmin
    tjenixen skrev 2008-08-06 23:10:01 följande:
    clearingnr är ju helt olika beroende på vilken bank det är. Det är ju inte alls säkert att det är samma som du har:)
    swedbank...nästan alla som har haft kontot länge börjar med 8480.jag har swedbank och det har tjejen oxå.men det var bara ett förslag.
  • tjenixen
    yasmin skrev 2008-08-07 07:26:06 följande:
    swedbank...nästan alla som har haft kontot länge börjar med 8480.jag har swedbank och det har tjejen oxå.men det var bara ett förslag.
    vi har det oxå och har haft sen urminnes tider och vi har 8384 istället.
Svar på tråden Hjälp med överföring..