• JoPoAnWi

Be Safe 1-2-3(Mekonomen)?

Såg på tv att Mekonomen säljer en stol som heter BeSafe 1-2-3.
    Är det någon som har den? Är den bra?

Mamma till 4 underbara pojkar
  • Svar på tråden Be Safe 1-2-3(Mekonomen)?
  • JoPoAnWi

Ingen som känner till något om denna stol?

• norgesessan

JAg har bara tittat på den, då jag har tittat på en massa bältesstolar..dom har en ny bältesstol som jag tycker värkar lite bättre, men den har horn (bra) och har för mig den har bälteshållare över axelen (isåfall bra), det jag inte tyckte om var när man ska höja ryggen, så blir det bara två stänger vid rumpan, föreställar mig att det blir kallt, men det är inget jag vet...

Vi ska köpa en britax kid+, men det blir inte före nästa år, när ettan har växt ur sin two way..(han sitter bakåtvänd fortfarande)

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • norgesessan

Be safe säljes nog i vanliga babyaffärer med, deras bilstol (den efter skyddet) är bäst i test..(har varit det nån gång)

• JoPoAnWi

Jag har också tittat på Britax och tycker nog att den verkar överlägsen de andra modellerna.
    Bara funderade eftersom den är så billig.

• norgesessan

Ja, jättebillig, aktas brukar också vara billig, och britax enklare modell, men jag vill ha den med sidoskyddet bakom nackstödet i början..

• JoPoAnWi
    norgesessan skrev 2008-08-06 20:21:47 följande:
    Ja, jättebillig, aktas brukar också vara billig, och britax enklare modell, men jag vill ha den med sidoskyddet bakom nackstödet i början..
    Jag också. Och så kan man väl luta den lite har jag för mig.
    Får nog bli en sån(när det nu blir dags).
Svar på tråden Be Safe 1-2-3(Mekonomen)?