• Grizzly

Yahoo, hotmail eller g-mail?

Jag vill bli lite "fri" och helt lämna mina "stationära" e-postadresser hos internetleverantören. Har konton hos alla ovannämnda men nu när jag skall helt gå över till någon av dessa blir jag lite osäker på vilken som är bäst (det bästa vill man ju såklart ha .

Jag vill ha en primäradress där man fixar det mesta, sedan lite olika till div. "skräp"), så det är klart att jag kan ha konton hos alla, men, vilken ska vara min "hemmabas" som jag t.o.m kan vidarebefordra de andra till? Det är bra om det funkar bra att läsa i telefonen (En SE, S1i har jag).

Finns där någon som har haft samma funderingar och kan bidra med lite tips och kommentarer?

• Svar på tråden Yahoo, hotmail eller g-mail?
  • mamsen76

Jag bytte från Hotmail till Gmail och är supernöjd!

• Grizzly

Mamsen76: vad är det som är bättre tycker du? Jag tycker det verkar rörigt utan mappfunktionen eller?

Någon annan?

• PetraMunchen

Skaffa egen domän hos tex loopia.se Kostar nån 1000-lapp om året inkl webhotell. Då kan du ha hemsida, blogg, webbmail och så många e-mailadresser du vill. Klart enkare än att hålla på med hotmail eller annat skräp.

Så svårt är det inte att administrera heller, Loopia har ett bra gränssnitt. Tar mig ca 3 minuter att sätta upp en ny mailadress och nu har min syster, min bror, min man och jag mailadress på vår egen domän istället för "gratistjänsterna".

Min erfarenhet är att det alltid strular med gratisleverantörerna. Men vill du absolut ha en ta gmail...

• Vroooooom

Jag är jättenöjd med Gmail

Cheer up, the worst is yet to come
  • mamsen76
    Grizzly skrev 2008-08-06 09:42:32 följande:
    Mamsen76: vad är det som är bättre tycker du? Jag tycker det verkar rörigt utan mappfunktionen eller?Någon annan?
    Inte rörigt alls och superbra skräpposthantering. Med hotmail fick jag alltid en massa skit som jag slipper nu.
  • Grizzly

Tack för alla svar!

Ni som tycker g-mail är bättre, varför?

Jag har just hittat en funktion hos Yahoo som är superbra: AddressGuard. Den gör att jag tänker den kanske är bäst ändå??!! Det är att man mycket snabbt kan skapa en tillfällig adress efter ett bindestreck utifrån en förutbestämd bas, tex: grizzly-familjeliv@yahoo.se, grizzly-tradera@yahoo.se, skapas på 2 sekunder när jag är på en "suspekt" sida där jag måste ange en e-postadress - finns något liknande på g-mail tro?

• mamsen76
    Grizzly skrev 2008-08-06 09:49:00 följande:
    Tack för alla svar! Ni som tycker g-mail är bättre, varför?Jag har just hittat en funktion hos Yahoo som är superbra: AddressGuard. Den gör att jag tänker den kanske är bäst ändå??!! Det är att man mycket snabbt kan skapa en tillfällig adress efter ett bindestreck utifrån en förutbestämd bas, tex: grizzly-familjeliv@yahoo.se, grizzly-tradera@yahoo.se, skapas på 2 sekunder när jag är på en "suspekt" sida där jag måste ange en e-postadress - finns något liknande på g-mail tro?
    Det låter ju smart. Vet inte om gmail har den funktionen men skulle gärna vilja veta det??? Är så dålig på att leta igenom alla olika funktioner
  • R Franklin
    PetraMunchen skrev 2008-08-06 09:42:56 följande:
    Skaffa egen domän hos tex loopia.se Kostar nån 1000-lapp om året inkl webhotell.
    Betalar du någon tusenlapp per år så har du blivit blåst.
  • PetraMunchen

R Franklin skrev 2008-08-06 11:00:08 följande:

OT jag mailar dig separat för råd eftersom du verkar ha ett bättre alternativ... Har dock varit supernöjd med dom som leverantör pga deras enkla admin verktyg.
  • c0ol

vill du läsa mailen i telefonen och har en P1 så rekomenderar jag att du använder gmail.

• c0ol

Ja någon tusenlapp är nog fel, loopia tar ca 1000:- per år. Jag har loopia som admin av mina domäner, sen har jag mail och websidor osv på andra platser
    R Franklin skrev 2008-08-06 11:00:08 följande:

• PetraMunchen
    c0ol skrev 2008-08-06 15:13:47 följande:
    Ja någon tusenlapp är nog fel, loopia tar ca 1000:- per år. Jag har loopia som admin av mina domäner, sen har jag mail och websidor osv på andra platserR Franklin skrev 2008-08-06 11:00:08 följande:
    någon tusenlapp för mig = 1000 kronor. Fel uttryckt kanske...
  • Tvillingfarsa

Gmail tycker jag är klockrent och som c0ol sa så är det kanon att ha mailen i telefonen. Hotmail ger jag inte mycket för.

• Micke
    c0ol skrev 2008-08-06 15:13:47 följande:
    Ja någon tusenlapp är nog fel, loopia tar ca 1000:- per år. Jag har loopia som admin av mina domäner, sen har jag mail och websidor osv på andra platserR Franklin skrev 2008-08-06 11:00:08 följande:
    En domän kostar ju bara ca 100 kr om året.

Sen är det ju bara att använda deras DNS-tjänst (gratis) och peka mailen på tex ett gmail-konto.
  • Micke
    Grizzly skrev 2008-08-06 09:49:00 följande:
    Tack för alla svar! Ni som tycker g-mail är bättre, varför?Jag har just hittat en funktion hos Yahoo som är superbra: AddressGuard. Den gör att jag tänker den kanske är bäst ändå??!! Det är att man mycket snabbt kan skapa en tillfällig adress efter ett bindestreck utifrån en förutbestämd bas, tex: grizzly-familjeliv@yahoo.se, grizzly-tradera@yahoo.se, skapas på 2 sekunder när jag är på en "suspekt" sida där jag måste ange en e-postadress - finns något liknande på g-mail tro?
    Adress-guard saknas hos gmail. Tyvärr.
  • Nisseblubb

Gmail är enligt min åsikt den bästa webb-mailen som finns

Svar på tråden Yahoo, hotmail eller g-mail?