• Anonym

Röda prickar i underlivet.

Vet inte vad jag ska ta mig till. Har fått ungefär 3-4 röda prickar i underlivet som kliar och som inte vill försvinna. Vad e det tror ni? Eller vad för slags salva kan man använda?
    Har haft det ett par dagar och verkar inte vilja försvinna

• Svar på tråden Röda prickar i underlivet.
  • Anonym

Testa att helt enkelt lufta underlivet - även om det är svalare nu kan det vara värmeutslag helt enkelt. Ha kjol och gå utan trosor, om du inte vill gå ut utan trosor så ta ett par bomullstrosor istället för spets/nylonvarianterna.

Strunta i att smörja eller tvätta med annat än bara vatten, var snäll mot muffen istället.
    Om du rakar dig kan det vara inflammerade hårsäckar med - så låt bli hyveln ett tag!

• SilentStar

kanske kan vara svamp? Bäst är om du låter en gynekolog/barnmorksa titta på det, dom ser direkt vad det kan vara. Hur är dina flytningar? Har man svamp så är flytningarna vita,tjocka och gryninga.

Anonym skrev 2008-08-06 10:21:42 följande:
    Vet inte vad jag ska ta mig till. Har fått ungefär 3-4 röda prickar i underlivet som kliar och som inte vill försvinna. Vad e det tror ni? Eller vad för slags salva kan man använda?Har haft det ett par dagar och verkar inte vilja försvinna
  • Anonym
    SilentStar skrev 2008-08-06 10:34:07 följande:
    kanske kan vara svamp? Bäst är om du låter en gynekolog/barnmorksa titta på det, dom ser direkt vad det kan vara. Hur är dina flytningar? Har man svamp så är flytningarna vita,tjocka och gryninga.
    Tänkte också att det kunde ha vara svamp. Men mina flytningar e normala tycker jag.
    Men ska testa och lufta lite, och bara tvätta med vatten. Och inte raka mig.
    Hjälper det inte inom ett par dagar så får jag gå till en barnmoska.
Svar på tråden Röda prickar i underlivet.