• Anonym

Min fru ser ut som en rugguggla på mornarna.

Kommer säkert få en massa skit nu, men kan verkligen inte rå för hur jag känner. Vill gärna ha tips o råd hur jag ska säga det till min fru, vill ju inte såra henne.

Varje morgon när vi vaknar så ser hon rent ut sagt för jäklig ut. Hon tvättar aldrig av sej sminket på kvällarna, så maskaran o allt sånt har runnit som bara den. Hon sover med sina linser i o det leder till en massa extragojs ögonen, plus att linserna har liksom skrynklat ihop sej så ögonlocken fastnar i dom på nått sätt. Ser skitskumt ut.

Vet att ni säkert komemr tycka jag är ytlig nu, men det stör mej. Vill gärna ligga kvar o mysa i sängen när vi har sovmorgon, men då får jag stå ut med att hon ser ut som hon gör, o det är inte vackert. Hur ska jag säga till henne på ett bra sätt? "Tvätta bort sminket nu gumman", eller vad?
    Dessutom kommer hennes ögon bli helt pajade eftersom linserna inte är till för att sovas med.

Nån som kan råda mej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-07 12:49
    Nu ligger jag verkligen på plus när det gäller min fina fru, har nog fått guldstjärnor tillräckligt för ett helt liv nu. Hon blev löjligt glad för presenterna, låste in sej i badrummet i två timmar. Ut kom hon sen au naturell o luktade jättegott. Att jag inte kom på det tidigare, tack fl!
    Fast det blev inget gos idag ändå, hon försov sej till jobbet o fick springa upp från sängen. Men det gör inget för hon var så söt. O massor komplimanger har hon fått av mej så nu hoppas jag att det komemr hålla i sej.
    Linserna har vi tagit ett ordentligt snack om, men hon rycker mest på axlarna. Jag har iallafall sagt till henne att kolla upp sånna man faktist kan sova med, så det skulle hon göra under dagen sa hon.

Klistrar in lösningen i ts också, lätt att missa annars.

• Svar på tråden Min fru ser ut som en rugguggla på mornarna.
  • Prisssan

Kan du inte nämna hur mkt bättre det är för hyn om sminket tvättas bort på kvällen?
    Att hennes ögon ska vila från linserna på natten?

Förlåt men lite I-landsproblem är det nog..

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Zofye

Oh, men det måste ju vara jätteobehagligt att somna med linserna i!!!
    Jag har linser som ska var aok att sova i och jag sover aldrig i dom just för att jag tycker det känns så obehagligt!!
    Får hon inte problem med huden? Jag får jättedålig hud om jag råkar somna med sminket på!

• Anonym (...)

Jag hade ju uppskattat om min man sa till mig att jag såg så jäklig ut att han inte ville ligga och mysa med mig på morgonen.
    Du behöver kanske inte använda de råaste orden som rugguggla osv

Fråga bara rent ut varför hon inte tvättar av sig sminket på kvällen.

• Anonym (Trötter)

Locka henne med en kvällsdusch tillsammans och sen spär du på komplimangerna på morgonen efter Kan funka...

• Tessideluxe

Säg till henne att du är orolig för hennes ögon och hy eftersom det är dåligt för huden att sova med sminket kvar och dåligt för ögonen att sova med linserna. Eller föreslå att hon ska skaffa andra linser som man kan sova med

Varför tvättar hon inte av sig sminket? Är det för att hon är trött på kvällen? Ni kanske kan tvätta av er tillsammans i god tid så ni kan mysa i soffan utan smink/linser på kvällen?

Om inget annat funkar, säg åt henne att hon ser hemsk ut, det kommer säkert att funka

• Prisssan

Zofye: samma här, har också sådana linser men det är inte skönt. Tar alltid ut dem och tvättar sminket för hyn blir inte bra.

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Catti87

Man kan ju få massa ögoninfektioner och skit om man sover med linser i. Du borde säga att du läst det någonstans typ. Det är ju bara för hennes eget bästa!

Bröllop 080816 ♥ BF 090115
  • AnnaKarin79

jo kanske, men samtidigt kan jag förstå tanken. jag fick en tillsägelse av min man för att jag ofta bytta om till mjukisbyxor när jag kom hem från jobbet och då såg han mig bara i mjukisbyxor, vilket han tyckte var rätt tråkigt.

man vill ju iallafall försöka 'vara fina' inför varandra, hur ska man annars hålla ett förhållande vid liv???

• Legolina

jaaa...

Tror du hon tycker du är snygg i alla lägen?

Är inte hemligheten att älska varandra oavsett om man är sitt snyggaste "jag" eller inte?

Jag tror inte att min sambo tycker jag är speciellt snygg på mornarna heller... mitt hår ser för j-ligt ut på morgonen och ibland är jag för trött för att dusca på kvällen så inte luktar jag alltid hallon heller... men vaddå? han älskar mig för den jag är och inte för hur jag ser ut på mornarna

Om du är orolig för hennes ögon tycker jag du ska säga det till henne (omtanke o kärlek) - men om det bara handlar om att du ska ha nåt finare att titta på så ska du nog tänka igen...

• Anonym (prata?)

God morgon på dig med!

Inte är det lätt att se snygg ut på morgonen, men att tvätta av sig på kvällen är ju ett steg i rätt riktning.

Du kanske kan prata med henne om det där med linserna, för det låter ju direkt farligt för ögonen?

Kan du inte ge henne ett mysigt paket med lite olika krämer och tvättsaker för nattbruk? säg att de luktar supergott, för de gör de oftast, och att du vill att hon skämmer bort sin hud ordentligt på natten. Det är väl då huden återhämtar sig...

Ja, prata med henne om hur du känner det men gör det på ett bra sätt, säg inte att du tycker att hon ser ut som en rugguggla.. säg istället nått i stil med att hon ska ta hand om sig och sina ögon o sin hud...

Svar på tråden Min fru ser ut som en rugguggla på mornarna.