Jeppe Stridh
Jag har precis skaffat min första hund och fått höra att Jeppe Stridhs hundkurser ska vara väldigt bra. Någon som har erfarenhet? För eller emot? Hade varit jätteglad att höra vad ni tycker!!
Jag har precis skaffat min första hund och fått höra att Jeppe Stridhs hundkurser ska vara väldigt bra. Någon som har erfarenhet? För eller emot? Hade varit jätteglad att höra vad ni tycker!!
Det gick ju ngt hundprogram m honom för ett tag sen, men det kanske du såg? Jag kan tycka att det verkade va lite mycket "ryckande" på små valpar, men det är ju svårt att verkligen bilda sig en uppfattning utan att se honom IRL. Skulle vara intressant att prova en kurs för honom dock.
Detta gav kanske inte dig så mycket iofs...Vet du att det finns böcker av honom också?
Jag tycker hur som helst att är du sugen ska du testa en kurs, du gör ju ändå som du vill med din hund sen.
Jag hade hellre valt brukshundsklubben än jeppe för brukshundsklubben använder mjuka metoder som belöning och lek i sin utlärning medans jeppe kör med mer ryck och slit metoden har man en veck hund så blir den en undergiven ej glad hund som kan tycka träning är pest.
skulle jag välja en privat tränare så hade jag hellre valt heintz som tränar i skurup. Dock lite hårdare metoder än brukshundsklubben men det blir duktiga hundar och lydiga efter hans kurser
välj brukshundklubben i trakten istället. Där finns flera riktigt duktiga instruktörer med både bra vardagslydnad samt tävlingmeriter på de egna hundarna.
Min högst personliga åsikt är att tajming är A och O i all träning av djur o saknas det är det inte lätt för eleverna att lära sig. Lägg därtill förmåga att anpassa metod efter hund, förare o ekipage...och inte tvärtom.
jag har hört att han är en arrogant skitstövel men men jag vet ju inte själv så...
Ok, tack för era synpunkter. När jag läst om Jeppe Stridh på hans hemsida, verkar allt så himla bra med mycket belöningar osv , men det är klart att han inte skriver något negativt om sig själv. Tror nog att jag väljer en brukshundsklubb istället. Jag vill att vår hund ska bli trygg, glad och lugn. Inte undergiven eller hunsad. Det är inte helt lätt att bli hundägare i denna djungel med olika sätt att uppfostra sin hund på. Nästan som när man får barn för första gången! Men underbart!
Tycker inte om hans hårda sätt att träna hund, väldigt mycket drag och slit i hundarna.
Kan däremot rekommendera hundharmoni i Dalby, hon är jätte bra.
Tränar efter hundstyrkans metoder, så Jeppe vet jag inte direkt nåt om? Men åk dit vid något kurstillfälle (utan hund) och iaktta. Bättre sätt att få veta om det passar en själv och ens eget tänk kring träning kan man inte hitta