• angeleye82

Era bästa friterings recept!!

Jag har precis fått en fritös i förlovningspresent och nu vill jag ha en massa tips på gott som man kan göra med den...vi har redan testat pommes frites, potatiskroketter och chicken nuggets..men vill gärna ha flera ideér..jag var på en amerikansk restuarang en gång och då hade de något som hette poppers..typ friterad ost med nå paprika i..smaskens..kanske någon vet hur man gör??? ge mig era bästa ideer och tips!!:)

• Svar på tråden Era bästa friterings recept!!
  • lieh

Det är gott att fritera små bitar av tunnbröd. På med salt när du har friterat det och sen in i munnen. Blir som chips ungefär.

Sen är det gott att fritera banan. Vill du ha frityrsmet- receptet så letar jag gärna upp det.

• Anglia

Lökringar är ju alltid gott att tugga på.. =)

A

• ovebrink

det låter lite konstigt kanske, men persilja är jättegott, bara ner nån sekund och sen till kött eller så. det är mums...

• angeleye82

låter smaskens....fler tips gärna:)

lieh..skicka in receptet tack:)

• Ziitoo

Köp frityrsmet i affären och ta sen fram kyckling, fläsk, räkor och bacon och doppa detta i frityrsmeten och sen ner i fritösen och så vipps så har du Kinesiskmat :D

• angeleye82

banantelefon...ooh...de lät gott..var de vanlig frityrsmet hon friterade i då?

• Ziitoo
    lieh skrev 2008-08-06 13:11:01 följande:
    Det är gott att fritera små bitar av tunnbröd. På med salt när du har friterat det och sen in i munnen. Blir som chips ungefär.Sen är det gott att fritera banan. Vill du ha frityrsmet- receptet så letar jag gärna upp det.
    Jag tar gärna ett recept på frityrsmet? :)
  • lieh

Vanlig frityrsmet som nog funkar till det mest är:

2 dl vetemjöl
    2 dl iskallt vatten
    1 msk bakpulver

Blanda ihop och doppa det som ska friteras i smeten.

Betydligt billigare än att köpa färdig frityrsmet i affären.

• angeleye82

tackar...ge gärna mer förslag:)

Svar på tråden Era bästa friterings recept!!