• Hoppetossan 79

Vart köper man måttbeställda bänkskivor billigast?

Vill ha så att det ser ut som svart eller mörkgrå granit, helst med "mineralstenskantlist". behöver vara specialbeställda - funkar alltså inte med sånna man köper färdiga i butik.

Är det ikea som är billigast?

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Svar på tråden Vart köper man måttbeställda bänkskivor billigast?
  • Hoppetossan 79
    speciers skrev 2008-08-06 15:31:37 följande:
    Vet inte om de är billigast, men vi köpte från LG Collection, www.lgcoll.se
    Vad köpte ni och vad fick ni betala?
  • speciers

Vi köpte träskivor i mahogny, men tyvärr kommer jag inte ihåg priset. Vågar inte ens gissa då det säkert är helt fel

Ring kundtjänst och fråga om de har det du söker, och då kan du säkert få ett hum om prislappen också...

• Hoppetossan 79
    speciers skrev 2008-08-06 15:34:15 följande:
    Vi köpte träskivor i mahogny, men tyvärr kommer jag inte ihåg priset. Vågar inte ens gissa då det säkert är helt fel Ring kundtjänst och fråga om de har det du söker, och då kan du säkert få ett hum om prislappen också...
    Vi vill absolut inte ha trä har vi konstaterat... Fundrade på oljad ek ett tag (passar till våra möbler och golv) men kände att det inte är lika lättskött...
    Laminat är ju egentligen oerhört lättskött
  • speciers

Men de har jättemycket laminat där, vi funderade på laminat först, men valde sedan trä ändå...

• lieh

Vilken bra fråga! Detta undrar jag också.

Vi ska ha laminat i vårt kök då det är mest lättskött. Vi funderar på att köpa från epoq som finns på elgiganten.

www.epoq.se/2_0.aspx&SubMenu=2&SubItem=1&CatId=2&lang=Sv-SE

• speciers
    lieh skrev 2008-08-06 15:45:11 följande:
    Vilken bra fråga! Detta undrar jag också.Vi ska ha laminat i vårt kök då det är mest lättskött. Vi funderar på att köpa från epoq som finns på elgiganten.www.epoq.se/2_0.aspx&SubMenu=2&SubItem...
    Men är det inte så att man bara köper skivorna där - såga exakta mått och sätta på lister, såga ut och placera diskho etc. får du göra själv? Eller kanske bara jag som fått det om bakfoten?
  • Jontesfru

Bauhaus har jag använt för tusen år sedan...(ja lite överdrivet, men ville mest säga att jag vet ju inte hur det är nu!). Kan ju vara värt att testa. Deras priser låg runt IKEAs.

Mamma till Anton 11år och Axel 1 år
  • lieh
    speciers skrev 2008-08-06 15:52:03 följande:
    Men är det inte så att man bara köper skivorna där - såga exakta mått och sätta på lister, såga ut och placera diskho etc. får du göra själv? Eller kanske bara jag som fått det om bakfoten?
    Om du går in och läser, tex här:

www.epoq.se/2_1.aspx&SubMenu=2&SubItem=1&CatId=2&prodId=155&lang=Sv-SE

Så ser du att de tillverkar efter dina önskemål.
  • speciers
    lieh skrev 2008-08-06 16:17:41 följande:
    Om du går in och läser, tex här:www.epoq.se/2_1.aspx&SubMenu=2&SubItem...Så ser du att de tillverkar efter dina önskemål.
    Fast där står det ju också att kantlister följer med, alltså är de inte ditsatta utan du får göra det själv...

Sen läste jag på infon att skivorna leveras i längder upp till 2360 mm, vilket betyder att om man har ett större kök måste man ha en skarv nån stans "mitt i"...
    Där vi köpte vårt kök kunde man få skivor upp till 4 meter utan extra kostnad, skivor över 5 meter fick specialbeställas och kostade därför lite mer...

Men nu är det ju inte jag som ska ha köket så Epoq´s mått kanske passar ditt TS
Svar på tråden Vart köper man måttbeställda bänkskivor billigast?