• Anonym

är det vanligt med yrsel/nedtämdhet/sämre syn av pollenallergi?

läste det en gång, nån mer?

• Svar på tråden är det vanligt med yrsel/nedtämdhet/sämre syn av pollenallergi?
  • Anonym

Jag får det ialla fall. Kroppen får ju jobba mer och orkar inte alltid med allt.

• Anonym

vilka av symtomen får du?

• Anonym

Jag blir framför allt mkt trött och blir mer nedstämd-låg el vad jag ska säga. I samband med att jag blir trött så får jag yrsel pga spänningar i nacken skulle jag tro. Man måste ju trots allt upp o jobba fast man är allergisk :) o då spänner man sig ju.

Att jag ser sämre sägs dels bero på att ögonen rinner mer och dels på att de är svullna o ger dålig synskärpa. Sen har jag även mer huvudvärk, sveda i halsen o ibland även ont i öronen och har tungt att andas ( Nyligen fått konstaterat astma).
    I våras provade jag äta Loratadin en längre period o det mesta blev bättre, förutom tröttheten, så till nästa vår ska jag få prova Aerius (har inte trötthet som biverkan).
    Har du med alla konstiga symtomen?

• Anonym

japp alltihop.... bläää
    fattade inte att de berodde på allegin förrän nyss

• Anonym

känner mej aldrig utvilad på morgonen under pollensäsongen

• Anonym

Prova allergimedicin. Börja i god tid (ca 1-2v)innan beräknad säsong o ät medicin varje dag, det hjälpte mig som sagt. Blir man trött som biverkan, så prova en annan sort, det finns flera olika att välja mellan. Aerius är väl den som inte ska ge trötthet, men den är receptbelagd ännu så länge. Det är rent ur sagt s**tjobbigt att aldrig vara pigg.

Svar på tråden är det vanligt med yrsel/nedtämdhet/sämre syn av pollenallergi?