• Jenniesmamma

Vart köpa cheesekrydda?

Hej hej!

Bu har jag letat i alla matbutiker i hela Borlänge efter cheesekrydda,och alla tittar på mig som att jag vore knäpp när jag frågar efter den,så nu undrar jag om nån vet vart den går att köpa?

Mvh Jeanette

RIP Felix,älskade lillebror!
  • Svar på tråden Vart köpa cheesekrydda?
  • Jenniesmamma

Ingen som vet,skulle behövt åka och köpa den nu redan Det är det enda som fattas till maträtten jag ska göra

• TeeTee

Jobbar på ett kryddföretag och jag har aldrig hört talas om cheesekrydda ...

• Nandez

Cream Cheese kan man köpa i en kryddaffär vid loppisen i Falun. I alla fall för några år sedan, de brukar vara på marknader och sälja.

Är inne i en intensiv läsperiod.
  • Abrakadabra

Jag har aldrig hört talas om det. Men jag googlade och hittade en online-butik (kryddburken) som säljer en dipmix med chilli- cheesesmak.
    Hittade även att Santa Maria ska ha en nacho cheesekrydda. I så fall lär det väl stå antingen vid tex-mex-maten (tacoskal/-såser etc) eller möjligen vid dipmixerna vid chipsen. Om det nu är sån krydda du ska ha.

• MissOsbourne

Jobbar på CityGross och vet att det finns någon typ av cheesekrydda på den amerikanska matavdelningen.Vet ej om det är samma men...=)

• spike Sandra

på frasses hamburgerrestauranger har dom sån krydda i stora burkar framme.
    om man är fräck kan man ju stjäla en sån.. eller hälla lite i en mugg och ta med. (det har sambon gjort)
    Dock finns inte frasses överallt...

• SanSin

Martin Ohlssons matgrossist säljer dom. Men inte till privatpersoner tror jag. Och det där med och sno från en Frasses-restaurang är förmodligen det dummaste jag hört, har själv jobbat där i fyra är och det finns vissa som tar med sig hela burken och promenerar ut. *morr* Det är därför vi var tvungna att hälla över kryddan i såna där kryddställ som är helt värdelösa...Frågar man snällt kan man få litegrann i en kopp, för det behövs ju så oerhört lite. Annars tar ju typ folk en hel burk full (6cl) Och då räcker det inte till så många.

Såååådär, nu har jag fått gnälla lite...

• Llimen

vet inte om det är alls det du menar men falbygdens ost säljer en kryddblandning som man ska ha till att "dippa" små osttärningar i. om det är det du menar...
    Tror att många av deras återförsäljare (typ ica, coop osv) har den..

• Jenniesmamma
    Abrakadabra skrev 2008-08-06 16:08:15 följande:
    Jag har aldrig hört talas om det. Men jag googlade och hittade en online-butik (kryddburken) som säljer en dipmix med chilli- cheesesmak.Hittade även att Santa Maria ska ha en nacho cheesekrydda. I så fall lär det väl stå antingen vid tex-mex-maten (tacoskal/-såser etc) eller möjligen vid dipmixerna vid chipsen. Om det nu är sån krydda du ska ha.
    Tack så mycket,ska åka och kika på en gång Jätte tack,tänkte inte ens på att googla

Tack så mycket för alla svar!
  • Lifeline

www.kryddis.se

De kanske hr den, har köpt nån som hette toscana cheese där...
    Kika in så får du se om hittar den.

Svar på tråden Vart köpa cheesekrydda?