• annamy

skillnad i vikt morgon och kväll!!!

Det här låter kanske konstigt, men jag ökar över 2 kg i vikt under dagen.
    När jag väger mig på morgonen så slutar vikten på nästan 58 kg, på kvällen väger jag drygt 60 kg.

Hmm, undrar vad det är som väger så mycket? Är det vätska? maten man stoppar i sig? Kaffet?
    Det kanske inte är konstigt på något sätt, men jag blev lite förvånad att skillnaden var så stor. Har någon annan samma erfarenhet?

Så en annan följdfråga blir då; vilken vikt ska jag använda när BM eller annan nyfiken person frågar "-vad väger du?". Väger jag 58 eller 60?

Ingen stor fråga, jag vet, men lite intressant är det ju... ;)

annamy

ps. jag känner mig för övrigt mycket tyngre på kvällen, vilket jag tror är ganska vanligt. Man samlar nog på sig lite vätska och annat under dagen. Även magen är ju lite större.

• Svar på tråden skillnad i vikt morgon och kväll!!!
  • IceLizzie

Jag är inte gravid, men jag har också märkt jut det symptomet. Jag tror man samlar på sig vätska under dagen. *krama*

• sussfrans

här är en till som varierar jätte mycket i vikt. på morgonen är det ung. 2 kg mindre än på kvällen. jag tror absolut att det kan bero på att man samlar vätska, ben och händer är jätte svulna på kvällen.

• Uet

Samma här ca 2kg extra på kvällen.

• izabelle32

Min mage är mycket större & jag känner mig mycket tyngre på kvällen, Har inte vägt mig men tror att det stämmer, det känns som sagt i hela kroppen att man är tyngre på kvällen. (nu i v.40)

• msblaise

man behöver inte vara gravid för att gå upp i vikt under dan,man väger alltid mindre på morgonen,just för att man drar ju på sig vätska och sådant..kolla efter du har ätit,då har du oxå skillnad i vikt..egentligen ska man alltid väga sig hos bm innan man har ätit frukost,men sån tur har man ju aldrig..a woman has got to eat you know!!

Svar på tråden skillnad i vikt morgon och kväll!!!