• Anonym

postafen mot panikångest?

nån mer som testat? verkar funka för mig! ibland

• Svar på tråden postafen mot panikångest?
  • Anonym (nä)

Nej. Hjälpte inte ens mot det dom skulle.

Det är inte bara något som du inbilar dig?
    Dom används ju bara för illamående och kräkningar.

Menar inget illa men ser att det "låter" ganska illa när jag skriver det.
    Hoppas du fattar

• Anonym

Nej, däremot visste jag att du kan använda Atarax mot både nässelfeber och panikångest.

• Anonym

de gör mej lugnt å trygg iaf! testade en gång och sen tar ja de ofta

atrax? vad är det?

vad är de för medicin man SKA ta mot p.å?
    är det anti depp eller annat??

• Anonym (kan vara..)

Postafen är mot illamående, men man kan bli trött av dem - det är en bieffekt som vissa få användare har. Kanske upplever du tröttheten som ångestdämpande? Kanske den inte gör dig märkbart trött, bara så att du taggar ner lite? Själv är jag gravid och käkade Postafen flera gånger i veckan mot illamåendet under den första tiden och varje gång efter några timmar så blev jag sömnig och sov som en stock i ett par timmar, eller hela natten (beroende på när jag tog tabletten).

• Anonym (nä)

Som de andra säger. Tröttheten

• Anonym

kanske är det så : = har atrax nån biverkning?
    postafen har ju bara trötthet

• Anonym

finns det nåt receptfritt mot panikångest?

• Anonym

atarax lät ju nästan som min allergi medicin zyrlex
    är det liknande?

jag har själv "exprimenterat" och tar allergi medicnen zyrlex och åksjuktabletten postafen mot panikångesten

kanske e attarax bättre? verkar den direkt? hur ofta tar ni det+ är det den enda som finns mot panikångest?

ja trodde de va anti depp man fick mot p.å? har ja fel?

många som fått biverkningar av attarax?

• EttElaktTroll

I princip alla antihistaminpreparat har en lugnande verkan så det är väl inget konstigt alls?

• EttElaktTroll

Man är försiktig med att ge antidepp mot panikångest eftersom dom tabletterna gör dig värre innan dom gör verkan.

Anonym skrev 2008-08-06 17:17:36 följande:
    atarax lät ju nästan som min allergi medicin zyrlexär det liknande?jag har själv "exprimenterat" och tar allergi medicnen zyrlex och åksjuktabletten postafen mot panikångestenkanske e attarax bättre? verkar den direkt? hur ofta tar ni det+ är det den enda som finns mot panikångest?ja trodde de va anti depp man fick mot p.å? har ja fel?många som fått biverkningar av attarax?
  • Anonym

haha trodde ja kommit på nåt unikt me allgi medicin å postafen

• Anonym

typ nobel pris i medicinsk upptäckt : ))

• Anonym

så ja kan lungt fortsätta med min "kur"? eller borde ja testa nåt "rikgtigt"

• EttElaktTroll

Du kanske borde ta tag i problemet som ger dig panikångest?
    Typ terapi eller ngt.. Bara mediciner hjälper ju inte
    Lycka till!!!

Anonym skrev 2008-08-06 17:21:51 följande:
  • Anonym

pratar med en psykolog också, fick det nu i våras efter eb svår jobb situatuion... ush, hur många som helst på det arbetet jag var på gick samma öde till mötes : (((

• Michisen
    Anonym skrev 2008-08-06 17:21:51 följande:

Det är ju inte farligt för dig att äta postafen, men du borde kanske fråga om du kan få Atarax istället.

Zyrlex ger dig också dåsighet som biverkan, precis som Postafen. Om du är mycket uppstressad på grund av panikångesten så balanserar antagligen dåsigheten upp det hela lite, men ja, jag tycker att du ska prata om alternativen som finns, fast om du går till en psykolog så kan de inte skriva ut läkemedel, eftersom en psykolog inte är en läkare, utan då behöver du få prata med en psykiatriker.

Svar på tråden postafen mot panikångest?