• mariahammarberg

resa till Tallin Pass eller ej?

ska resa till tallin med färja från stockholm. Några bekanta som OFTA reser säger att passkontrollen är borttagen andra inte. På rederiet säger man att passkontrollerna sker MKT MKT sällan.

Tar ni med pass eller ej? Till saken hör att jag måste fixa ett pass innan resan....

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden resa till Tallin Pass eller ej?
  • idisb

ta med pass för dom kan kräva det. som tyskland dom är med i eu men dom kan kräva pass ändå och har du det inte får du inte komma in i landet

• vänat
    mariahammarberg skrev 2008-08-06 16:29:32 följande:
    ska resa till tallin med färja från stockholm. Några bekanta som OFTA reser säger att passkontrollen är borttagen andra inte. På rederiet säger man att passkontrollerna sker MKT MKT sällan.Tar ni med pass eller ej? Till saken hör att jag måste fixa ett pass innan resan....
    Även om passkontrol sker mycket sälla bör man ha ett pass ut i fall att.

Sen är de ju bar om resa till b något annat land vid annat tillfälle menar slippa skaffa då passe gäller trots allt fem år.
  • smurfis75

Till Tallin och Riga ska man ha passet med sig på färjorna.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Tecken

Jag hade med mig pass till Tallin, och de både tittade och stämplade i det.

• Heinrich

Jag skulle tagit med mig passet. Trist om det blir kontroll och man måste vända...

• Liten måne

Jag skulle åka över och jobba i tallinn och hade inget pass eftersom jag nyligen gift mig och bytt efternamn. Kollade då upp det och man måste ha pass eller nationellt idkort.

• Kattepuffen

Ta med passet, de e lika bra.Kom hem från Tallin i går, oss kollade dom inte passet på men man vet ju aldrig.

• Hera78

Vi hade pass med till Tallinn och de tittade i det när vi steg i land...

Min kusins sambo struntade medvetet att ta med sitt pass när de skulle åka på kryssning till Riga, de fick inte ens komma på båten. Att säga att min kusin var förbannad är en underdrift... Det är en sak om man glömmer passet, men att medvetet lämna det hemma är rent idiotiskt om ni frågar mig.

• mariahammarberg

fixade ett provisoriskt -SVINDYRT men kollade ngn i det NEJ. Inte för att gå på båten, inte i Tallin heller.

• Kilmore

estland är numera medlem i schengen = man ska inte behöva pass (förväxla ej med eu, det är inte samma sak...) men trots det så har dom lite egna regler och vill att man ska ha pass i alla fall. inga problem när man åker in i landet men kan bli när man ska åka hem...

• Namnam
    Kilmore skrev 2008-08-14 20:47:06 följande:
    estland är numera medlem i schengen = man ska inte behöva pass (förväxla ej med eu, det är inte samma sak...) men trots det så har dom lite egna regler och vill att man ska ha pass i alla fall. inga problem när man åker in i landet men kan bli när man ska åka hem...
    Men man behöver EU ID isf pass, inte bara våra vanliga svenska ID som inte gäller.
    Är det inte så?
Svar på tråden resa till Tallin Pass eller ej?