Dyrt på Mallorca?
Vi åker till Mallorca, Alcudia nästa fredag oc undrar vad maten kostar på restauranger där? Tex en middag + en mineralvatten? Eller läsk eller öl? Nån som nyligen varit där och kan svara?
Vi åker till Mallorca, Alcudia nästa fredag oc undrar vad maten kostar på restauranger där? Tex en middag + en mineralvatten? Eller läsk eller öl? Nån som nyligen varit där och kan svara?
jag vet att det är många som tycker det är dyrt där. o jag tror att alcudia ligger lite högre prismässigt än mindre turistbyar/ställen. en 33 cl cola kostar en 25 spänn typ och en magnum 27 tror jag min väninna sa som var där i juni. men maten vet jag inte nåt om. Man får ha i åtanke att det kostar mer energi för varma länder att hålla med kyl och frysvaror = högre pris för oss.....
Vi har varit i Cala Bona 3 år i rad nu och jag upplever inte maten som speciellt dyr där iaf. Ungefär som hemma, går att hitta både billiga och dyra ställen!
Trevlig resa!
Jag puffar lite ska till alcudia den 16 augusti och funderar på hur mycket med pengar man gör av med på två veckor. Vi har halvpension så det gäller bara lunch och lite extra.