• Anonym (irriterad)

Känner mig jämt irriterad på mina barn HJÄLP

har 2 barn på 2 och 5 år och har precis separerat från deras pappa

jag blir så himmla lätt irriterad och arg på dem speciellt på morgonen då den äldsta nästan alltid börjar bråka så vi får stressa till dagis sen

problemet är att jag blir så arg att jag skriker åt dem
    och slår i dörrar mm känns ibland som om jag är nära att slå dem med men har ALDRIG gått så långt

vill verkligen kunna hantera dem bättre men vet inte hur har så dåligt samvete och vill ju inte skrämma mina barn

har också problem med att min äldsta inte lyssnar ett dugg på mig och vet inte hur jag ska hantera henne vill ju vara lugn och bestämmd men kännslorna bara svämmar över på mig

BEHÖVER RÅD

SNÄLLA döm mig inte vill inget annat än att vara en bra snäll och lugn mamma men vet inte hur jag ska nå dit

• Svar på tråden Känner mig jämt irriterad på mina barn HJÄLP
  • Anonym

Har dessvärre inga råd att ge, men kan trösta dig med att jag reagerar likadant mot min (snart) femåring. Finns ingen som kan reta mig till den milda grad som han gör. Har många gånger kommit på mig själv med att tokskrika åt honom o kasta grejer (mjuka) i golvet o känner mig så urusel som mamma. Hoppas att någon har råd att ge både dig o mig!

• Anonym (irriterad)

tack för stödet man blir så ledsen när man känner att man inte klarar av det

• Anonym (fia)

jag känner ofta som du, jag har också en 5 åring och snart 2 åring.I bland blir det bara fööör mycket! har inget bra tips på situationen, men ville iaf skriva några rader och tala om att jag blir lika arg som du ibland.Jag har inte heller slagit mina barn och skulle aldrig göra det heller.....men i bland blir man så trött! Kram

• Anonym (irriterad)

tack känns bra att man inte är ensam
    Fia är det flickor eller pojkar du har ?
    min äldsta är en flicka och yngsta en pojke så har olika problem med dem
    flickan på fem har blivit en riktig diva och tjatar imot hela tiden och pojken har börjat slåss och bitas
    blir galen ibland

• Rebecka75

Jag sällar mig till sällskapet. Jag är inte ensamstående men pappan arbetar borta hela veckorna o ibland flera veckor åt gången. Mina pojkar blir 2 o 5 i höst o här är det verkligen fullt liv. Vissa dagar funderar man allvarligt på en gratisannons på Blocket...
    Har tyvärr inga råd att ge heller men tar tacksamt emot om någon annan har

• Anonym (fia)

jag har tvärtom. Pojken är 5 och flickan snart 2.Mycket trots är det.Men dom kan vara goa med varandra också..i bland.;) syskon kärlek!

• Anonym (irriterad)

oh ja mina kan också vara änglar när de bara vill tyvärr är det inte så ofta de är det inte mot varandra i alla fall
    gratis annons på blocket lät rätt lockande
    nä klart man älskar dem vad de än gör är ju just därför man blir så ledsen på sig själv

• Anonym (fia)

sen när dom sover är dom så sööööööta;)

• Anonym (irriterad)

hehe ja de är ju det

• Anonym

Jag har samma "problem" som du, TS.
    Skriker o slår i dörrar o mitt barn är under året...
    Men jag har ALDRIG gått så långt att jag slagit barnet. Den behärskningen har jag!!!!

• Anonym (irriterad)

ja det har jag med tack och lov men ibland känns det som man vill slå dem i väggen

• Anonym

Jo, det gör ju de. Men som sagt, man skulle ALDRIG göra det.

Funderat om det kanske kan vara så att jag sover o äter dåligt, kanske därför jag är så "lätt irriterad"?
    Hur sover/äter du TS?

• Rebecka75
    Anonym skrev 2008-08-09 19:46:12 följande:
    Jo, det gör ju de. Men som sagt, man skulle ALDRIG göra det.Funderat om det kanske kan vara så att jag sover o äter dåligt, kanske därför jag är så "lätt irriterad"?Hur sover/äter du TS?
    Det har nog väldigt mycket med det hela att göra. När min äldsta var liten sov han typ aldrig o då var ju humöret i bott hela tiden. Den lilla har sovit bra hela tiden vilket gör att jag hinner laga mat o får min egen tid på kvällen.
    De dagar jag äter för lite eller stannar uppe sent på kvällen så det blir för lite sömn märks det skillnad, o är jag sur så blir ju ungarna det automatiskt o karusellen är igång - igen!
  • Anonym
    Svar på #13
    Själv sitter jag uppe till 2 på nätterna. Äter knappt något alls. Gått ned 14kg sen i mars.
    Kanske detta har något med "karusellen" att göra?
  • Anonym (irriterad)

sover nog ganska dåligt och är alltid JÄTTE trött
    ett till problem är att de abolut inte vill somna på kvällen
    de bråkar hur länge som helst
    speciellt den stora somnar alltid sen ex har hon precis somnat nu och vi ska upp kl 6 imorgon
    kvittar vad jag gör för att trötta ut dem de vägrar ändå

Svar på tråden Känner mig jämt irriterad på mina barn HJÄLP