• Anonym (skägg?)

Någon mer som får mer behåring vid graviditet?

Jag är nu gravid med mitt andra barn, har kommit halvvägs..
    Har en dotter och vet inte kön på detta kommande barn.
    Men har fått allt mer o mer behåring på kroppen.. usch..
    Alltså det är ljust fjun över hela magen, lite mer hår än vanligt på benen osv..
    Men nu även i ansiktet o halsen, är absolut inget kul, det börjar bli allt längre oxå.. Pinsamt ju!
    Så här var det absolut inte förra gången?!!

NÅGON MER??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 00:29
    En till fråga, ni som råkaut för detta och fått barn, vad blev det för något?
    Tänkte om det kanske kan vara något "skrock" i detta fenomen..

Och har det försvunnit?
    Även ni som fått i ANSIKTET som mig?

• Svar på tråden Någon mer som får mer behåring vid graviditet?
  • Anonym (hairy)

Hade också så när jag var gravid.. det blev bättre efter grav, men allt försvann inte =/

• Anonym (skägg?)

Vad jobbigt detta är ju..
    Vad fick du för något? Tänkte om det kanske tyder mer åt pojke denna gång då jag ej fick så med dottern?
    Var det din första graviditet och gjordeu något åt detta?
    Mkt frågor, men man diskuterar ju inte detta med vem som helst "oanonym" irl direkt..

• Jenniesmamma

Jag har också blivit hårig,eller ljust,ljust,typ fjun på hela magen,båda mina gravidter,fått en flicka och en pojke,det värsta året försvninner,men har som en sträng från strax under navlen och en bit ner,inget som syns,och är bara några strån,inte mycket alltså.

RIP Felix,älskade lillebror!
  • Muslimah

Inte mer behåring (är i vecka 10) men däremot märker jag att håret på benen växer jättesnabbt! Vilket känns lite märkligt... men det är sant.

• Anonym (skägg?)

Jo men just att det kommer mer i ansiktet o på halsen är ju inte så kul..
    Magen kan man dölja lite lättare lixom.
    Alla har ju lite fjun men mitt börjar bli allt längre o längre.
    Att håret på benen osv växer snabbare det har jag vart me dom, man tror inte det är sant, men man ser nästan hur det växer..
    Det var både hår, naglar på mig då.. Är väl det nu med oxå, fast skägget får gärna utebli dock..

• Anonym (skägg?)

Puff!?!

• lijepa

jag fick oxå mer kroppshår under graviditeten. en riktig raggarsträng på magen inte så tjusigt men å andra sidan får man tjockare hår oxå och det är ju trevligt med ett vackert hårsvall när man i övrigt känner sig stor och otymplig.

• Wilhelm06

Fick en luden magen under grav.. blev bättre efteråt =D

• Bellsam

Tror det är ett vanligt fenomen att man får mer behåring, med tanke på hormoner m.m. Själv så har jag lite fjunigare mage än vanligt och så behöver jag raka benen oftare, men jag har som tur var klarat ansiktet. Tror bara att det är att vänta ut graviditeten och hoppas på att det blir bättre efteråt.

• Anonym

Känner en som har det så, men efter grav har det försvunnit, mycket möjligt att du som skriver är hon jag känner...
    Men iallafall, jag själv får en ludnare mage, men det har försvunnit efteråt...

• Anonym

Jag har fått fjunigare och hårigare mage, dock så har några svarta hårstrån runt bröstvårtorna försvunnit
    tur det!

• PetraMunchen

Va skumt! Jag tyckte behåringen MINSKA när jag var gravid. Eller i alla fall att håret på benen växte långsammare. Jag var gravid med en pojke.

Svar på tråden Någon mer som får mer behåring vid graviditet?