• kokoskärlek med bubblor

Någon som satt i badkar själv?

Mest nyfiken..
    Kollar på lägenhet och fått för mig att vi måste ha badkar.
    I en lägenhet vi kollade på igår finns inget, men har funnits. Såhär ser det ut:
    www.familjeliv.se/hem/kokoskarlek_med_bubblor/galleri.php
    Ful duschkabin nu..Det kan väl inte vara så svårt att sätta in ett badkar själv där?

• Svar på tråden Någon som satt i badkar själv?
  • Siili

Nej. Vi har tagit bort vårt badkar med fötter och satt in duschkabin istället. Men vill vi ändra tillbaka igen så är det bara att ställa dit badkaret och sätta ner "slangen" i golvbrunnen igen. Fin förklaring där i slutet känner jag.

Gabba Gabba Hey!
    Siili skrev 2008-08-07 00:03:40 följande:
    Nej. Vi har tagit bort vårt badkar med fötter och satt in duschkabin istället. Men vill vi ändra tillbaka igen så är det bara att ställa dit badkaret och sätta ner "slangen" i golvbrunnen igen. Fin förklaring där i slutet känner jag.
    Haha tror jag fattar
    Men om jag gör tvärtom mot vad ni gjort borde det ju vara ganska lätt? haha
  • Siili

Ja precis. Det enda "svåra" jag kan komma på är kanske att bära badkaret om det är tungt och beroende på hur bred dörren är så kan det ju vara lite meckigt att få in det genom dörren. Vi har extra smala dörrar, så det var lite bökigt. Men det är nog inte så vanligt med så smala dörrar som vi har. Fundersam

Min mamma har förresten haft badkar och duschkabin i omgångar och det har inte varit några problem att sätta in dem.

Gabba Gabba Hey!
    Siili skrev 2008-08-07 00:12:50 följande:
    Ja precis. Det enda "svåra" jag kan komma på är kanske att bära badkaret om det är tungt och beroende på hur bred dörren är så kan det ju vara lite meckigt att få in det genom dörren. Vi har extra smala dörrar, så det var lite bökigt. Men det är nog inte så vanligt med så smala dörrar som vi har. Min mamma har förresten haft badkar och duschkabin i omgångar och det har inte varit några problem att sätta in dem.
    Mm..det jag kan komma på som kanske är lite dumt är att själva kranen sitter i duschkabinen..
    Den måste ju liksom sitta i väggen om ett badkar ska dit..
    *novis*
  • Siili

Aha, just ja. Så har inte vi eller min mamma, utan kabinen har bara tre väggar här. Men kanske sitter det gamla hål i väggen bakom kabinen där ni kan sätta fast kranen? Eftersom de har haft badkar kanske det finns förberett tänkte jag. Vattnet måste ju komma ut ur något rör ur väggen nånstans och då har de säkert haft kranen på samma ställe. Fast monteringen måste kanske någon vvs-person fixa? Nu blev det överkurs för mig.

Gabba Gabba Hey!
    Svar på #5
    Ja, det finns säkert någon lösning..så skönt när man slipper ringa massa proffs bara..hehe
    Mycket roligare att fixa (åtminstone en del) saker själv
  • Siili

Ja det är mycket roligare. Då kan man ju fixa det när man vill också å sen så behöver man inte betala mycket pengar för ett så litet jobb heller.

Gabba Gabba Hey!
    Siili skrev 2008-08-07 00:33:01 följande:
    Ja det är mycket roligare. Då kan man ju fixa det när man vill också å sen så behöver man inte betala mycket pengar för ett så litet jobb heller.
    Exakt
    Hoppas att jag och min sambo är händiga nog!

Måste nog puffa denna lite

• jummie

Du måste väl dra om lite rör o byta blandare? Det är ju inte direkt så att det är krav på att en rörmokare fixar sånt men det krävs lite verktyg som inte alla människor har alla ggr

Sen ang storleken på badkaret så finns det mer än en längd på dom så du kan ju anpassa det lite.

jummie skrev 2008-08-07 19:01:42 följande:
    Du måste väl dra om lite rör o byta blandare? Det är ju inte direkt så att det är krav på att en rörmokare fixar sånt men det krävs lite verktyg som inte alla människor har alla ggrSen ang storleken på badkaret så finns det mer än en längd på dom så du kan ju anpassa det lite.
    Kanske är det så
    Alla jag frågar säger olika ju
  • jummie

Bor med en rörmokare så jag vet inte vad gemeneman fixar själv Men lite jobb är det nog allt med att byta för man använder ju inte samma blandare o de sitter inte på samma höjd heller. Sen krävs det en speciell borr om man har kakel.

jummie skrev 2008-08-07 19:06:32 följande:
    Bor med en rörmokare så jag vet inte vad gemeneman fixar själv Men lite jobb är det nog allt med att byta för man använder ju inte samma blandare o de sitter inte på samma höjd heller. Sen krävs det en speciell borr om man har kakel.
    Åh jag ska också skaffa mig en rörmokare praktiskt ju..haha
    Mm..i beskrivningen står det att de bytt ut badkaret mot en duschkabin och då tänkte jag mest att de slängt ut badkaret och slängt in duschen..typ hehe..nä, men i alla fall att det kanske inte skulle vara såå omständigt att fixa själv..
Svar på tråden Någon som satt i badkar själv?