Smärta i bröstet (Tietzes syndrom)
Hej!
Jag hoppas att kunna diskutera med andra som har samma "sjukdom" som jag, nämnligen Tietzes syndrom. Det är en inflammation i brosket mellan bröstbenet och ett revben. Det är väldigt smärtsamt, eftersom bröstkorgen rör sig oftare än man kanske tror. För mig sitter det onda vid det femte, högra revbenet. Jag fick ont första gången i maj 2006 och sedan dess har jag haft bättre och sämre perioder. Det kan kännas väldigt deppigt när det gör som ondast, och när det är bättre, tänker jag inte så mycket på det eftersom det jag då är i mitt egentliga, normala tillstånd.
Är det någon som känner igen sig? Hur tacklar ni smärtan, och hur känns den? Vad har ni hittat på för att bli botade? Den senaste läkaren jag var hos sa att det är lika bra att jag vänjer mig för det kanske aldrig går över. Ett oproffsigt uttalande som gjorde mig väldigt ledsen. Jag letar med ljus och lykta efter ett sätt att bli frisk. Det bästa jag gjort för att må bättre är att gå på behandling hos en osteopat.
Snälla, skriv om ni har något att berätta! Jag har aldrig pratat med någon som har Tietzes, och även om mina nära och kära försöker, så förstår de inte hur jobbigt det känns.
Hälsningar
Sara