• Anonym (undrande)

Får alla viktiga ställen veta att man flyttat....?

När man flyttar och anmäler detta via skattemyndigheten istället för adressandring.se, blir alla ställen informerade om flytten då? Eller måste man kontakta ställen som facket, telefonabbonemang, m.m. själv för att tala om den nya adressen? Jag är rädd att mina räkningar inte ska komma fram till rätt adress, så det är därför jag undrar.

• Svar på tråden Får alla viktiga ställen veta att man flyttat....?
  • NenniePennie

Om du har gjort eftersändning eller vad det heter så borde de väl få reda på det. Tror jag?

• Anonym (undrande)

Jag vet faktiskt inte hur det blev med eftersändningen.
    Fyllde i ett papper som jag hämtade på skattemyndigheten, och där fanns ingenting skrivet- eller någon ruta att kryssa i om eftersändning... *orolig*

Får hoppas att inte alla räkningar ligger i en hög i gamla lgh nu när jag har lämnat tillbaks nycklarna och allt
    Kanske lika bra att ringa alla företag själv och meddela ifall att, eller vad tror ni?

• cloudberry79

Eftersändning kan man inte beställa på skattemyndigheten, det kan du däremot göra på Posten. Kontakta posten och be att få beställa eftersändning, det kostar 100 kronor per år, annars måste du kontakta alla som du är kund hos för att ändra adress.

LFG WOTLK
  • NenniePennie
    cloudberry79 skrev 2008-08-07 01:05:43 följande:
    Eftersändning kan man inte beställa på skattemyndigheten, det kan du däremot göra på Posten. Kontakta posten och be att få beställa eftersändning, det kostar 100 kronor per år, annars måste du kontakta alla som du är kund hos för att ändra adress.
    när jag flyttade så gjorde jag flyttanmälan på nätet .. och då fick jag eftersändning, men jag kontaktade aldrig posten. :S
  • Anonym

Skatteverket lär ju inte eftersända din post. Menar du att du är ute i så god tid att alla kommer att få veta om adressändringen ? Men det är ju fortfarande du som måste informera om detta. Facket kan ju t.ex. inte veta att du flyttar.

• MaddeK81

Det du har gjort nu är att meddela skatteverket din nya adress, dom ändra som blir meddelade via skatteverket är sjukvården, mig veterligen...

ALLA andra måste du meddela dig själv. HAr du dessutom inte begärt eftersändning så kan du va säker på att all din post ligger i lägenheten på gamla adressen. Eftersänding innebär just att all post som är adresserad till dig på din gamla adress skickas till din nya adress istället, har du INTe begärt adressändring så fortsätter posten bara gå som vanligt, till din gamla adress...

• MaddeK81
    NenniePennie skrev 2008-08-07 01:09:18 följande:
    när jag flyttade så gjorde jag flyttanmälan på nätet .. och då fick jag eftersändning, men jag kontaktade aldrig posten. :S
    Adressändring vua internet innebär ju att du meddelar posten, det är liksom du du meddelar din nya adress då...
  • cloudberry79
    NenniePennie skrev 2008-08-07 01:09:18 följande:
    För att du använde dig av företaget Adressändring, då kontaktar de skattemyndigheten, posten och diverse andra företag/myndigheter. Det kostar då en liten avgift för själva flyttanmälan plus en avgift om man vill ha eftersändning. Sköter man allt själv kostar det inte en krona, förutom om man vill ha lagring eller eftersändning, isåfall beställer man den tjänsten direkt från Posten.
    LFG WOTLK
  • NenniePennie
    cloudberry79 skrev 2008-08-07 01:11:07 följande:
    För att du använde dig av företaget Adressändring, då kontaktar de skattemyndigheten, posten och diverse andra företag/myndigheter. Det kostar då en liten avgift för själva flyttanmälan plus en avgift om man vill ha eftersändning. Sköter man allt själv kostar det inte en krona, förutom om man vill ha lagring eller eftersändning, isåfall beställer man den tjänsten direkt från Posten.
    aha! då förstår jag... så man kan alltså få det gratis? det var värst!
  • MaddeK81
    MaddeK81 skrev 2008-08-07 01:10:48 följande:
    Adressändring vua internet innebär ju att du meddelar posten, det är liksom du du meddelar din nya adress då...

Hahaha, är visst lite trött... Såhär menade jag:

Adressändring via internet innebär ju att du meddelar posten, det är ju liksom dom du meddelar din nya adress då...

Svar på tråden Får alla viktiga ställen veta att man flyttat....?