Gravida från spraystart Sep - del 4
Välkomna hit!
Välkomna hit!
Här e allt bara bra, men min lina e sååå hård i magen att det gör ont. Hon kämpar verkligen för att kunna bajsa.
rolla
man kan ju ge laktulos mot förstoppningen om den blir så jobbig
Jag kör med magdroppar just nu o hoppas att det ger resultat.
Hej tjejer!
Rolla: hoppas att Lina snart mår bättre! Det är så synd om de små när de har ont! Min läkare gav mig tipset att ta tempen på barnet när det har svårt att bajsa/ont i magen. Oftast börjar barnet bajsa när man tar tempen (alltså har tempen i deras rumpa).
Acinnaleah: här är allt bra! Morris växer så det knakar och mår fint! Det låter obehagligt med insektsbett! Det är väldigt mycket bin i år - läbbigt!
Jag har "hängt" i en tråd här på FL rätt länge, ca 2 år. I början hade ingen lyckats bli gravid och nu har alla utom 1 medlem barn, och flera är gravida med sin 2:a redan. Helt otroligt vad tiden går!!!
Tack för ny tråd Jaylin! Håller med tiden går fort. Tänk att vi förra sommaren gick och väntade på behandling. Själv vågade jag knappast hoppas på att man skulle sitta här med en liten tjej den här sommaren.
Vi ger ersättning på kvällarna och efter den blir vår dotter också väldigt hård i magen. Hon måste ta i så hon gråter ibland på morgonen. Skönt att höra att det finns medicin att ge om det skulle bli riktigt jobbigt.
camille
när vi gav vår andra son ersättning hade vi i en tesked olja i den efter råd från bvc och det fungerade superbra.
Här har vi inte ett dugg problem med hård mage, kanske för att det är sån fart på min mjölk. Har väl fortfarande ca 10 bajsblöjor per dag.
Magdropparna har börjat ge resultat här... Jag brukar ge Lina 1 flaska nan på natten o Maya ammar jag... Eftersom Maya ammar så bra att hon e färdig när Lina e klar med flaskan. Men nu har jag börjat amma Lina o maya får ersättningen på natten. Sen på dan så får d oxå varsin flaska 1gång, resten ammar jag.
Söta Nasse, jag fick oxå råd att ha rapsolja eller oliv från BVC... messsmör skulle oxå funka sa d.
Nasse: samma här! Vi gör av med blöjor i en rasande fart!!! Gud - hade inte en aning om hur mycket pengar man kunde göra av på blöjor
Vilka/vilket märke använder ni? Vi har prövat både Pampers och Libero men gillar Libero mest. Pampers blir så "geleiga" tycker jag.
vi kör just nu med pampers då liberos inte satt nå bra kring låren i alla fall inte den allra första tiden.
sen går vi över till lidls blöjor som är både bättre och billigare. men de finns bara från 4kg, så vi har inte använt dem i början. tänkte testa dem när lagret börjar ta slut.
vet dock inte om de suger åt sig bajset lika bra som de vanliga gör, men dem borde ju börja bajsa lite mer sällan snart tycker man. det har ju redan blivit typ hälften så många blöjbyten de senaste veckorna
Vi använder Libero för Pampers fastnar i rumpan. Har kört med Libero hela tiden med stora tjejen också, de har passat henne bäst.
Vi ger också ersättning en gång på natten så att jag ska få lite mer sammanhängande sömn och det är skönt. Men man märker ju att hon har lite svårare att få ur sig bajset efteråt. Ska nog prova ha i lite olja och se om det hjälper Jag ammar ju resten av dygnet så man tycker ju inte att det borde bli så hårt i magen, men tydligen blir det så ändå.
Tjejen här bajsar nästan alltid tre gånger ganska tätt, sen kan det gå flera timmar innan hon bajsar igen. Ett tag bajsade hon varje gång hon åt