• sgt  soulbaby

Drömtydning!!!!!! nån som kan???

Nu är det så att jag drömmer flera ggr i veckan i flera månader om vatten...antingen ser jag vatten forsa förbi och byggnader sveps med och jag klarar mig jämt...men hus rullar omkring...just när man drömmer är det så hemskt och jag ser människor far med i vattnet ochdrunknar...

jag hoppas nån kan tyda drömmar för det börjar bli jobbigt nu

• Svar på tråden Drömtydning!!!!!! nån som kan???
  • Esmiso

vatten i drömmar tyder på känslor. Hus representerar dig själv.

Jag skulle tolka det som att du känner att du inte riktigt har kontroll över dina känslor, och att du känner dig stressad.

• sgt  soulbaby
    Esmiso skrev 2008-08-07 08:53:12 följande:
    vatten i drömmar tyder på känslor. Hus representerar dig själv.Jag skulle tolka det som att du känner att du inte riktigt har kontroll över dina känslor, och att du känner dig stressad.
    jaha men det är nog inte så fel skulle jag nog tycka...men en grej till..när jag inte drömmer det där så drömmer jag att folk tar ihjäl mig el skdar mig med vassa föremål...oftast svärd el spett...för jag känner hur det tränger in i bröstet oftast...

låter säkert konstigt men jag drömmer mardrömmar varje natt
  • Esmiso

sgt soulbaby skrev 2008-08-07 09:02:19 följande:

jaha men det är nog inte så fel skulle jag nog tycka...men en grej till..när jag inte drömmer det där så drömmer jag att folk tar ihjäl mig el skdar mig med vassa föremål...oftast svärd el spett...för jag känner hur det tränger in i bröstet oftast...låter säkert konstigt men jag drömmer mardrömmar varje natt
    inte konstigt alls, man har perioder man minns sina drömmar mer eller mindre.
    Det KAN vara minnen från tidigare liv om du upplever samma saker natt efter natt.
    Har du ofta smärtor i bröstet under vaken tid också, eller känner av ngt i bröstet då och då?
    Du kan försöka innan du somnar att intala dig att du ska drömma om ngt trevligt i natt. Ibland funkar det, och det kna ju vara skönt att bryta trenden om du bara drömmer mardrömmar!
  • Rabelais

Både Freud och Jung pysslade med drömtydning, läs lite av deras verk.

Svar på tråden Drömtydning!!!!!! nån som kan???