Ska jag strunta i mina gamla kompisar?
Jag 23 år och nybliven singel. Alla mina barndomskompisar har/är gravid eller planerar barn just nu. Min bästa kompi och jag skaffade våra pojkvänner nästan samtidigt och skojade hur kul det skulle vara om vi fick barn samtidigt.
Efter fyra år gjorde min pojvän slut, samma dag berättade hon för mig att hon var gravid, jag blev ju jätteglad såklart. Men jag var ledsen, jag mådde inge bra.
Man vill ju att ens kompisar ska vara där för en när man blivit dumpad, men det var INGEN av mina kompisar som brydde sig. Jag hade precis börjat umgås med ett roligt gäng från jobbet som ofta gick ut och festade, jag började umgås mer med dom och de har blivit mina nya bästa vänner, har inte haft så kul på flera år! De tröstade mig och gav mig nytt hopp om att livet går vidare och att man inte ska skynda sig i livet. Och det känns bra, jag mår mycket bättre nu.
Men mina gamla kompisar blir avundsjuka (mest när de ser festbilder på facebook), att jag är mer med dom. Jag pratade med min gravida kompis här om dagen, och hon påpekade att våran gemensamma kompis hjälpte henne med saker hon inte kunde göra hemma hos henne. Som att jag skulle få dåligt samvete? För det fick jag.
Ska jag strunta i mina gamla kompisar (inte bli ovän såklart) eller ska jag lägga mer energi på mina nya vänner?