• sassus

Någon som pendlar mellan Åtvidaberg och Linköping?

Vet inte om inlägget passar här, men det är väl kanske inte så noga. Som rubriken lyder undrar jag om det finns någon här som har erfarenheter av att pendla mellan Åtvidaberg och Linköping. Antingen på grund av jobb eller studier. Hur funkade det? Är det hållbart?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Någon som pendlar mellan Åtvidaberg och Linköping?
  • karinagumman

jag pendlade mellan 94-97 funkade bra.. vet inte hur det är idag...
    jag pendlade för studier...

mensen kom... studera i höst??????
  • sassus
    karinagumman skrev 2008-08-07 13:46:48 följande:
    jag pendlade mellan 94-97 funkade bra.. vet inte hur det är idag... jag pendlade för studier...
    Med bil, tåg eller buss? Hur långt är det på ett ungefär? Enligt Eniro är det si så där 3,6 mil.
  • karinagumman

jag åkte buss i regel... minns jag att det gick ngt tåg med vissa tider???
    tyckte bussen var bra.. skönt att sova på bussen på morgonen... tog knappa timmen då för de åkte in i massa små kommuner men tror det skulle komma en direktbuss...

kolla ostgotatrafiken.se

• sassus
    karinagumman skrev 2008-08-07 13:50:53 följande:
    jag åkte buss i regel... minns jag att det gick ngt tåg med vissa tider??? tyckte bussen var bra.. skönt att sova på bussen på morgonen... tog knappa timmen då för de åkte in i massa små kommuner men tror det skulle komma en direktbuss...kolla ostgotatrafiken.se
    Tack för svaret. Har kommit in på universitet i Linköping, och ska bara läsa ett år, så jag tycker inte det är så jobbigt att pendla. Vill dock gärna bo relativt trevligt, och det är ju inte så lätt att få tag på lägenhet i Linköping nu :-P
  • karinagumman

var så lite så.. jag ska ev nu pendla med buss en enkelresa på tio mil.. men jag älskar att åka buss så det är inga problem...

• sassus
    karinagumman skrev 2008-08-07 13:55:49 följande:
    var så lite så.. jag ska ev nu pendla med buss en enkelresa på tio mil.. men jag älskar att åka buss så det är inga problem...
    Jag tycker också väldigt mkt om att åka buss. Tänk att det finns två av oss
  • karinagumman

kul..
    du bor i åtvid asså?
    och ska läsa i linköping?

• sassus
    karinagumman skrev 2008-08-07 15:21:46 följande:
    kul..du bor i åtvid asså? och ska läsa i linköping?
    Nej, jag bor just nu i Jönköping. Men vi funderar på att bosätta oss i Åtvidaberg under tiden vi läser i Linköping
  • karinagumman

ohh åtvidaberg var iallafall på min tid en underbar plats.. lite mkt backar bara.. jag hade lgh där en period (ursprungligen från norrköping) men pendlade en del...

lite alla känner alla och så men så är det ju i små kommuner...

• karinagumman

finns en del fina områden en bit utanför linköping med ljungsbro med cloetta, sturefors och linghem.... vill ni hyra eller köpa?

• sassus
    karinagumman skrev 2008-08-07 19:42:56 följande:
    finns en del fina områden en bit utanför linköping med ljungsbro med cloetta, sturefors och linghem.... vill ni hyra eller köpa?
    Hyra
  • sassus
    karinagumman skrev 2008-08-07 19:42:56 följande:
    Vi har faktiskt kollat lite på de områdena me, men verkar rätt svårt att få lägenhet där. Jag är utbildad lärare, och såg att de söker femton lärarvikarier till en högstadieskola i Åtvidaberg. Därför känns det extra lockande att bosätta sig där, om man skulle kunna få chansen att bli en av de femton
  • karinagumman

perfekt för er ju..
    din sambo(?) då, kan han hitta jobb?

• Vannis

Ingen personlig erfarenhet men flera i min klass på Gymnasiet kom från Åtvidaberg och pendlade. Jag gick på Anders Ljungstedts Gymnasium i Linköping.

Det funkade bra antar jag..

> Barn gör inte som du säger, dom gör som du gör!
  • sassus
    karinagumman skrev 2008-08-08 12:42:45 följande:
    perfekt för er ju.. din sambo(?) då, kan han hitta jobb?
    Han ska också läsa i Linköping
  • karinagumman

oki.. kalas ju... jag trivdes både med åtvid och linköping... även om man inte får gilla linköping om man är norrköpingsfödd... men så är det...

hoppas ni hittar ngt.. vill ni hyra eller köpa?

studera i höst??????
  • sassus
    karinagumman skrev 2008-08-09 08:58:55 följande:
    oki.. kalas ju... jag trivdes både med åtvid och linköping... även om man inte får gilla linköping om man är norrköpingsfödd... men så är det...hoppas ni hittar ngt.. vill ni hyra eller köpa?
    Vi vill hyra eftersom vi inte vet vart vi kommer ta vägen när vi läst klart.
  • fröken

Vi bor i Åtvid och pendlar då vi inte är föräldralediga. Det går rätt bra med bussar, 30 är expressbuss o tar ca 45 min, stannar bara en gång mellan Å och linköping. Den går mest morgon och eftermiddag/kväll. 530 är landsvägsbuss som stannar lite här o där o kör in genom Grebo O Bankekind (två små hålor - den ena jobbar jag i )Den går ca 1 gång i timmen, tar väl nästan en timme. Sen finns tåg också, bekvämt och bra!

Lycka till med jobb som lärare, om du får det. I såna fall kanske vi blir kollegor en dag

Svar på tråden Någon som pendlar mellan Åtvidaberg och Linköping?