• Anonym

Hård i magen...kan d verkl vara ett tecken så tidigt som INNAN bim?

Jag har ju hört om att man kan bli hård i magen eller förstoppad vid graviditet. Men det är väl rimligt att anta att det är senare i graviditeten och inte redan nu. En vän som letar symtom och som jag visserligen vet jämt är mer lös i magen, är nu just idag hård i magen. Någon haft det som "tecken" så tidigt som innan bim? Eller är det inbillning från hennes sida?

• Svar på tråden Hård i magen...kan d verkl vara ett tecken så tidigt som INNAN bim?
  • Lizen1982

Inte för mej. Jag har varit sten hård i magen som har börjat ca en vecka innan bim.
    Och båda gångerna var jag gravid.

Så det är ett tecken på mej iallafall.

Lycka till!

• Anonym

Hur 17 kommer det sig? Att man blir det. Men tack för ditt svar, då ska jag inte avfärda henne så lätt...

• Pippiputti

Inte så tidigt som 1 vecka innan men sen 1 vecka efter blev jag stenhård i magen och grät bokstavligt när jag bajsade.
    Så nog kan det vara ett tidigt tecken.

• Anonym

Ouii...aj då, det lät jobbigt. Ja, ja, vi får väl se, ibland känns det som att hon letar så oerhört efter symtom, och jag har lite svårt att svälja allt eftersom jag varit med några månader om hennes förhoppningar inför varje mens.

Jag hoppas förstås att det har tagit sig den här gången, men jag tyckte bara det lät lite långsökt. Jag kanske har fel i det. Ville bara kolla.

• Pippiputti

Det är ju så klurigt detta med olika tecken på graviditet. Det är ju samma som vid mens o grav och kommer det något annat "tecken" så kan det ju vara en slump att det kommer just vid BIM.
    Fråga om hon nyser ofta? Det är oxå ett sånt där konstigt tecken och ovanligt.
    Du måste ju rapportera resultatet sen.

• Anonym

Ja, jag ska rapportera läget i tråden här sedan. Det tar väl en vecka, kanske lite mindre om jag känner henne rätt. Hon lär börja testa rätt snart. Nu hade hon ju väldigt ömmande bröst också, fast det har hon iofs haft tidigare också och så har det visat sig vara själva mensen. Jag håller tummarna och hoppas att det hela handlar om graviditet och inget annat. :)

Svar på tråden Hård i magen...kan d verkl vara ett tecken så tidigt som INNAN bim?